• Bamse04

Hjlp mig att välja mellan två jobb.

Hej alla

Jag förstår att det finns många som är arbetslösa och önskade något jobb öht,men jag har två erbjudande och vet inte vilken ska jag välja,hjälp mig snälla.

jobb 1: vikariat på minst ett år och en seriös företag,lite längre att åka

jobb 2: tillsvidare tjänst på ett bemanningsföretag,närmare hem

Arbetstider och lön är likadana.

• Svar på tråden Hjlp mig att välja mellan två jobb.
  • pyttanopysen

Jag känner en som arbetar t v på ett bemanningsföretag - och det har nu gått 3 år.
    Nära hem är ju alltid uppskattat. MEN det viktigaste är vilket jobb du tror att du bäst kommer att trivas med. Lycka till!

• Petre

Tycker du att båda verkar exakt lika roliga?

• 20th century fox

jag skulle ta närmare hem

• Carisma95

Jag skulle välja det som verkar mest intressant, och där jag tror att jag trivs och kan utvecklas mest!
    Längden till jobbet tycker jag inte ska påverka (om det inte är väldigt långt vill säga). Men 4-5 mil tar ju bara en halvtimme.

• Girl Afraid

Jag skulle välja det som ger mest utveckling.

• Bamse04

Jag vet inte riktigt vart jag kommer att utvecklas mest,båda jobb är i samma branch och det finns goda förutsätningar på båda ställen.

Kan man verkligen utvecklas genom att jobba för en bemanningsföretag?

Jag har jobbat på bemanningsföretag för ca.2 år sen och jag fick inte gå tex. på kurser som organizerades på mitt jobb eftersom jag var inhyrd,fick inte heller åka på en bussresa för att jag var inhyrd,fast jag har jobbat hos en och samma kund i ca. 2 år.

• Petre

Har du besökt arbetsplatserna? Vilken verkar trevligast? Vilket ställe verkar ha de trevligaste kollegorna?
    Och dethär med bemanningsföretag, betyder det att du får åka runt till olika företag?

• Bamse04

Jo,jag har besökt arbetsplatser.
    Båda har frächa lokaler,trevlig personal.

Det behöver inte betyda att man åker runt bland olika företag men det kan förekomma,allt beror på.
    Första gången jag jobbade på en bemanningföretag har jag jobbat hos en och samma kund i två år.

• Petre

Vilket svårt val! Har du ingen känsla av att du är mer sugen på det ena eller det andra?

• Vombell

Tillsvidaretjänsten så klart!!! Härlig trygghet som står högst upp på min lista just nu. Nära hem är ju ett jättestort plus det med.

Lycka till och GRATTIS!!!!

• Carisma95

Det är klart man utvecklas på ett bemanningsföretag. Kanske inte genom så mycket utbildning, men är man uthyrd till olika företag som t.ex. använder olika system/arbetssätt/produkter så lär man ju sig mycket mer nya saker, än man gör på en arbetsplats.

Båda sätten har sina fördelar.

• Bamse04

Är mer sugen på jobb 1,men att den var närmare hem och och tillsvidare tjänst....ohhh vad jag låter kräsen nu

Det är jättesvårt att välja faktsikt,förstår att det finns fok med mycket större problem,men...

Och jag måste besluta mig denna veckan troligen,kanske kan dra ut på någon dag i nästa vecka.

• Petre

Då tycker jag du ska ta nr 1! Väldigt mycket kan ju hända på ett år. Kanske dyker det upp ¨något fast på det företaget och då borde ju du ligga bra till. Våga och vinn

• Bamse04

Carisma95: Jo,det stämmer nog det också,men jag är inte riktigt sugen på det just nu.
    Senaste 5 åren har jag jobbat på 4 olika företag och är ganska trött på nya system,kollegor,ställen,rutiner och sånt.

• Carisma95

Men Tills vidare hos bemanningsföretag, innebär väl "bara" att man är garanterad minst en viss % av lönen tills vidare, inte att man alltid är garanterad jobb?

• Carisma95

Bamse04:
    "Senaste 5 åren har jag jobbat på 4 olika företag och är ganska trött på nya system,kollegor,ställen,rutiner och sånt."

Det kan jag förstå. Jag menade bara att utveckling = utbildning.

• Bamse04

Carisma95: okej,är så snurrig i huvudet att jag vet inte ens vad jag vill,blir kanske lite klokare imorgon

Det känns skönt att prata med er i alla fall,tack.

• Druttan

skulle ha tagit alt.1. Som nån skrev kan mycket hända på ett år, och kanske du skulle känna dej mer som en i gänget där?!

Svar på tråden Hjlp mig att välja mellan två jobb.