• Miio Min Miio

Anal kramp/Anal ont :-(

har någon mer varit med om att ha jätteont i ändtarmsöppningen? dvs analen,att den krampar? det är hemskt,å gör hemskt ont.man blir svag å svimmfärdig har haft det några ggr.men inte på flera år.men nu är det så att en familjemedlem,har börjat få en massa kramper där,å det gör jätteont.hon är orolig för att det kan vara ändtarmscancer? vet ni vad detta beror på? vad kan det vara?

• Svar på tråden Anal kramp/Anal ont :-(
  • Anonym (Fia)

Har samma som du! Vet inte vad det är och har aldrig kollat upp det.. :-O

• Anonym

Jag har samma problem, jag får det då och då. Har fått förklarat att det är samma mekanismer som vid vanlig kramp, bara att det sitter i slutarmuskeln vid ändtarmen. det är inte farligt men gör så fruktansvärt ont! Jag brukar sätta mig i badkaret med varmt vatten, brukar funka.

• oOoJOYoOo

Vet att jag kunde få så när jag var yngre...när jag var runt 15-16 år...det var hemskt!! Gjorde ju jätteont! Sen en dag försvann det bara har inte haft det på många många år nu. Vet inte vad det beror på?

~~~Stolt mamma till tre, snart blir vi sex i familjen! V 35~~~
  • Heydatsme84

jag har också haft så förut

• A S K

Jag har oxå haft så många gånger.... men när jag tänker efter så har jag inte haft några sedan jag slutat röka..... mysko...

• Henrik28

NI andra som har kramp i arslet... Röker ni?

• Anonym (SOS)

Rökning kan orsaka kramper i anus./socialstyrelsen Vilken kul etikett det skulle bli!

• evaviola

japp! samma här, men jag har fått för mig att det har med mina hemorrojder att göra. Innan jag fick dom hade jag jätteofta kramp, har knappt det nu, bara när jag är nödig eller bebis trycker på.

• speedy gonzales

jag har aldrig rökt och har det ändå. håller på att trilla av stolen när det kommer. läskigt

• Tjollabolla

Jag kunde få ungefär så när jag var yngre, 16-17 år och hade mens. Vet att jag var hemma från skolan flera dagar ibland för jag hade så hemskt ont. Det strålade lixom upp mot ryggen. Det försvann och har inte kännt det sen dess. Men ont som FASEN gör det!

• Heydatsme84

Anonym:hahaha det var faktiskt riktigt kul ditt inlägg skratta som en galning först när Henrik 28 skrev och sen ditt inlägg.
    :)

• YeahYeahYeahs

Vi har kramp i vår släkt lite här och var och ja...det kan hända att det kommer där också men det är inget att göra åt haha..ett tips: Sätt dig på toan när det krampar och tryck som att du ska bajsa he kan hjälpa!

• Heydatsme84

Jag fick nåt liknande förut inte direkt kramp men typ ont

Svar på tråden Anal kramp/Anal ont :-(