• Mickiee

Maskerad - någon som har ngt tips på utklädnad?

Ska på halloweenfest om två veckor. Och man ska ju vara utklädd!!
    Det behöver absolut inte vara ngt "skrämmande", utan bara man är utklädd.

Jag vet inte vad jag ska vara!!!!! Allt är redan taget liksom. (Kompisarna har denna fest varje år)

Det ska vara tämligen lätt att fixa ihop också..

saker jag redan varit eller andra där:

häxa, pirat, ängel, hippie..

HJÄLP!!!

• Svar på tråden Maskerad - någon som har ngt tips på utklädnad?
  • Mickiee

finns det kanske någon som har en liten idé???

• SandraJ

Nunna, Pippi Långstrump, spådam

ha det så kul!

• Vattukvinnan

Ta ett lakan å klä ut dig till ett spöke =)
    Ett som du inte behöver nå mer. Klipp ut för ögonen å munnen. Spänn med ett bälte eller dylik vid midjan så den håller sig på plats.
    Är själv oxå så dålig på det där med maskerad

• Dida

Troll. =) Det var jag på en maskerad förra året. Jag klippte sönder en gammal tröja så att den blev fransig i ärmarna och midjan och sydde på stora lappar lite här och var. Sedan hade jag en kort kjol (som också klipptes fransig, sydde på lappar + en svans) och svarta nylånstrumpbyxor som jag gjorde stora hål i. Och så tovade jag håret och gjorde någon slarvig fläta lite här och var och knöt i garnsnören av olika färger. Var hur snygg som helst!!! Not... =)

• Mickiee

haha.. tack.. ska fundera igenom.

Nunna haha, eller hade jag blivit totalt utskrattad hihi. Mend et hade varit såå bra. Troll också.

Det där med lakan över huvudet är bra.. Men man vill ju kunna äta och se lite också ;) *hur gör spökena?*

• Vattukvinnan

Du får klippa hål för ögonen å munnen. Måla dig svart runt ögonen eller liknande =)
    För armarna kanske du oxå ska klippa hål =)

• SandraJ

min kusins man klädde ut sig till kondom! Några stora sopsäckar och ett cykeldäck till ringen. Många skratt när han och hans fru kom till festen. Han som kondom och hon som nunna!!

• Mickiee

hahaha den sista var bra sandraJ!!

• CoolJen

En gammal jobbarkompis till mig berättade att en person på en halloween fest klädde ut sig till fluor-tanten. Alltså bara kanske en "sköterska rock" + en bricka med muggar. Klockrent=)

Flourtanten minns ju alla med skräck

• Rose77

gravid va det en som klädde ut sig till borde inte va så svårt om man har mammakläder kvar

• Åke Vilse

Jag var nyckelpiga en gång på maskerad. Med ett par draculatänder så blir du en blodsugande nyckelpiga

Sydde ett rött stycke med runda svarta prickar som jag sedan fäste på en vanlig svartskjorta. Hade sedan svarta byxor till. Gjorde även en lite söt svart hätta som jag satte ett par känselspröt på. Billigt och snabbt gjort.

• Lilla K

En kompis till mig var Sally (svenska komedifiguer), med kort röd kjol, peruk och flöjt! Hon gjorde succé!

• Mickiee

Jag VET vad jag ska vara :

JAPANSKA

Har en jättefin dress kimono original from japan.. Ska sätta upp håret i knut, spraya svart. sätta i två pinnar, måla mig vit i ansiktet små höga röda läppar.. och försöka få ögonen att se lite mer sneda ut.

Svar på tråden Maskerad - någon som har ngt tips på utklädnad?