• NK80

Laminatgolv från IKEA

Funderar på att lägga laminatgolv i vårt nya ställe och vill inte att det skall bli aldeles för dyrt, därför verkar IKEA vara ett vettigt alternativ. Så det jag vill veta är:

Har någon erfarenhet av laminatgolv från IKEA?
    Är det bra kvalité? Är ni nöjda?

Mamma till Colin ♥
  • Svar på tråden Laminatgolv från IKEA
  • Blueblood

Jag köpte på Hornbach och är nöjd. Bra pris, kvalitet och lätt att lägga.

• greta2

Jag tror min pappa lade in laminatgolv från IKEA. Det blev mycket bra och var inte svårt att lägga in heller.

• Mojzan

Vi köpte ett laminatgolv på IKEA som vi precis lagt in i det som ska bli bebbe-rummet. Kan tyvärr inte säga hur det är rent slitagemässigt men det är väldigt lätt att lägga och blev otroligt snyggt! Vi resonerar som såhär, att om det nu skulle vara helt kass om något år så får vi väl byta ut det då. För det är väldigt billigt och som sagt väldigt snyggt! Verkar vara helt okej kvalité också (min sambo är snickare och lägger in en hel del golv, det var han som föreslog detta golvet)

• NK80

Mojzan, vilken utav golvet la ni? *nyfiken*
    Spån, Hemse eller Tundra?

Mamma till Colin ♥
  • sevgilim

Vi har Tundra och är nöja. Har dock inte haft det så pass länge för att kunna avgöra kvalitet slitagemässigt, men det är fint och enkelt att lägga

• fitforfight

Jag har ikea golv. Ska sälja min lägenhet nu och mäkaren var överimponerad av golvet (jag har det antikmönstrade)

• MoaMajken

Vi har precis lagt det "antikmönstrade" i kök/vardagsrum. Är jättenöjda ! (var inga problem med läggningen hälsar sambon)

• Boppi

Har tundra ekmönstrat i två rum och är nöjd. Har fått beröm av flera att vi har fint golv! De brukar bli förvånade när vi säger att det är från ikea! Som sagt billigt och bra när man har småbarn, då har man ju råd att byta om några år när barnen är större om man vill.

• Venusmannen

Jag har lagt in laminatgolv av flera olika märken, och olika prisklasser, men IKEA:s Tundra blir väldigt bra.

• Tvillingfarsa

Vi har precis lagt Tundra golvet i tjejernas blivande rum.

Var ruskigt enkelt och blev riktigt bra. Tundra vit la vi förresten.

-V- Älskar Nathalie och Isabell -V-
  • Trinity78

Vi har lagt in Tundra (ek) i hela huset och är hemskt nöjda! Det är 15 års garanti dessutom.

• NK80

Toppen! Låter ju superbra! Har bestämt mig för TUNDRA, antingen antikm. eller lönnm. Eller båda i olika rum

Tack snälla för svaren!

Mamma till Colin ♥
Svar på tråden Laminatgolv från IKEA