• Anonym

Behöver akut hjälp

Jag har gaser i min mage som inte vill komma ut, magen känns stor och uppblåst. Jag kan rapa men det hjälper inte. Jag behöevr fisa, men det går inte alls. Jag känner mig mer och mer illamående.

Hur får man ut gaser som inte vill ut? Någon med tips? Vet att det finns hjälp på apoteket, men de har ju stängt....jag behöver hjälp nu!

• Svar på tråden Behöver akut hjälp
  • turia

he dig ut på en promenad omedelbums!!

• silverflame

Aj fan.. Prova att ligga med benen uppåt. Lägg dig på golvet och lägg upp benen på bordet. Det brukar hjälpa, har du fänkål/fänkålfrön hemma så tugga på det. Det hjälper garanterat!

• silverflame

Japps. Promenad skulle säkert hjälpa!

• Anonym

Ut och traska eller lägg dig på höger sida och liksom massera magen i tarmens riktning. Det brukar funka.

• Anonym (Bakpulver)

Jag har hört att vatten med LITE bakpulver kan hjälpa dig att rapa, eller få ut det andra vägen. Värt att prova!!!

• Anonym

Massera magen, tänk på att du gör det i tarmarnas riktning, dvs från din högra sida mot den vänstra, du för gaserna framåt då, mot utgången

• Anonym

Massera medsols nedanför naveln.

• morriis

Har du samarin kan du prova att ta det. Min sambo hade sådan extrem magknip. Och jag tryckte i honom det. Och sedan drack han aloe vera juice några dagar efter. Och sen vatten med lite bakpulver

• Anonym

Tack för alla tips!

Ska dra på mig ytterkläder och ta en promenad...hoppas det hjälper!

*kram*

• Little Ms Chatterbox

Om det är i tarmarna, prova med massage, följ tjocktarmen med handflatan, börja vid blindtarmen, lättare om någon kan göra det åt dig men går själv också, håll på i minst ett par minuter. Om det är i själva magsäcken det är, prova att lägga dig på vänster sida en stund, magsäcken är oval och matstrupen sitter inte längst upp, det kan blidas en ficka som håller kvar luften. Res dig sen upp, borde hjälpa. En promenad kan aldrig skada som någon annan skrev.

Apropå ingenting - När drack du ett glas vatten senast?
  • Mjölk

Motion är det bästa!!! Har själv problem med gaser ibland så jag vet!!!

Svar på tråden Behöver akut hjälp