• Anonym (PA)

Ni som jobbar som personlig assistent!! Orka?

Hej allesammans!!!
    Vill bara skriva av mej lite och utbyta erfarenheter. Jag ahr jobbat som ps assistent sen ett halvår tillbaks...och ibland känner man sej som en slav rent ut sagt.. Jag tar med mej jobbet hem nästan "jämt" och börjar bli lite trött på att tack vare man är för snäll får göra det mesta som man kasnke egentligen inte skulle behöva ha gjort utan det är brukarens uppgift. Kan tillägga att den personen jag jobbar åt inte har ett gravt handikapp utan en CP-skada, men ibland känns det som man gör PRECIS allt och blir utnyttjad hur känner ni andra som jobbar såhär hur fungerar det hos er?
    Är medveten om att ni har tystandsplikt därav inga namn nämda!!!
    =)

• Svar på tråden Ni som jobbar som personlig assistent!! Orka?
  • TinaElisabeth

Hej!
    Hur många är ni i arbetsgruppen? typ 6 st? Är det något du kan ta upp på ett personalmöte?
    Jag känner igen problematiken! Jag tror det är viktigt att fundera på varför man är där. Vad som är ens egentliga uppgift just hos den brukare man jobbar med. Finns det föräldrar som styr och ställer eller är din brukare vuxen nog att göra det själv? / Tina

• Anonym (jopp)

Hallå där!

ja nog känner jag igen mycket av det du skriver. har jobbat som P.A. i typ fem år, mest hos en och samma brukare. Det är skitjobbigt ibland, man hjälper till med mer än man ska för att det inte ska bli några sura miner. (jag är lite konflikträdd och vill inte att brukaren ska bli sur på mig och det blir dålig stämning) Lönen är urkass och jag vantrivs så till den grad att jag ibland inte orkar gå till jobbet för så mkt ångest över det. Nu är jag sjukskriven för tillfället, men bara några v. till.

Men vissa dagar är trevliga, trivs bra med arbetskamraterna och så men jag kan känna mig trängd ibland, att brukaren vet lite för mkt om mig som person. lätt att vara efterklok och veta vad man inte borde berättat om sig själv