• Anonym (jobbigt)

är gravid och har fått vårtor på händerna...*suck*

Vad ska jag göra...man kan ju inte behandla vårtorna med medel nu när man är gravid heller....det började med en på insidan av tummen precis när jag upptäckte att jag var gravid... men nu har det kommit fler..på dom andra fingrarna...jätte äckligt och jobbigt...dom syns inte så mycket...men det känns mycket ofräscht och obehagligt...tejpar över med genom skinlig tejp...för att undvika att smitta och sprida vidare...men tejpen lossnar bara...*suck*

Är det någon mer här som råkat ut för detta under graviditeten....har inte haft vårtor på fingrarna sedan jag var liten...antar att det är ett virus som kommit när jag blev gravid...

Vill få bort dom här innan barnet föds är i v.31 nu.

Har någon här något tips som kan hjäpla mig...är rädd att jag smittar barnet när den föds...

Ska ja gringa sjukvårdsupplysningen?...

Frågade bm men hon sa att man inte kunde ta bort dom nu när ja gär gravid för medlet och bedövningen kan skada barnet.

Tacksam för svar...

• Svar på tråden är gravid och har fått vårtor på händerna...*suck*
  • Tinzu

har du testat kirurgi tejp? har för mig att
    en kompis använde det, och det håller väl lite
    bättre än genom skinlig tejp?

hmm, äsch, hoppas någon annan kommer med bättre
    förslag jag är dåligt på sånthär

• Anonym

Det är ju för att du är gravid nu och känsligare som det blossat upp eller vad man ska kalla det.. Jag fick också vårtor.  Usch det är jobbigt jag vet, men var inte orolig för att smitta bebisen för den har antikroppar från dig.

Jag lät mina bara vara.. de är kvar än men lite mindre tror jag. Ett halvår sen jag födde nu.

Du har inte hört dig för om man kan frysa dom nu? Då får man ingen bedövning, det blir en vätskeblåsa som torkar ihop och så ramlar vårtan av sen. Hör med bm om man får det som gravid. Annars så kan det funka att badda alsollösning på dom för det gillar dom inte.

Det ordnar sig och tänk som så att vårtor det har de flesta människor nån gång i livet. :)

• Anonym (jobbigt)

Tack för era svar...

Det är kirug tejp ja ganvänt...och dom bara lossnar...

Ska ringa distriks sköterskan i morgon och höra om dom går att frysa bort...va skönt det skulle vara... det är så jobbigt att hela tiden tänka på att skydda dom med tejp...och jag vill inte ha dom kvar när bäbisen kommer ju...

Hoppas det går att få bort dom nu innan...och att dom inte blir fler...

• Wonka

Har ingen koll på det där med vårtor. hade en i tonåren på sidan av min fot som jag klippte bort! hade fått höra att man skulle klippa bort dom med rot och allt så jag tog saxen ensam på mitt rum och avlägsnade den.. det blödde en hel del och jag skulle inte rekomendera det men den försvann iallafall. Hoppas du får frysa bort dom, måste vara jättejobbigt att ha dom på händerna!

• Anonym (jobbigt)

Ja...jätte jobbigt...

• Poena

Men det kan väl inte vara någon fara alls att frysa dem? Finns ett medel på natur/häslokost som heter Wartner och är jättebra (man fryser bort dem själv). Gör inte ont, du behöver ingen bedövning heller!

- Min blogg om skönhet & mode - www.familjeliv.se/Bloggar-1-12/b23122.html
  • Anonym (jobbigt)

Kan man använda det medlet fast man är gravid?...

Tänk va skönt det skulle vara för mig om ja gslapp oroa mig för det här...käns mycket ofräscht...och jag vill ju kunna ta i bäbisen sen...utan ploster och tejp... *suck*

Ska ringa distrikssköterskan i på måndag...ringde i torsdags med...men fick ingen hjälp för jag hade ingen husläkare...men då får dom väl ordna så jag får en husläkare väl?...varför gjorde hon inte det när jag ringde?...tänkte på det efteråt...

• Anonym (jobbigt)

Undrar om det är vanligt att man får sånna här otäcka vårtor när man är gravid....har aldrig hört någon säga det förut...

Eller är jag ensam som har oturen att få dom just nu...nu när man inte kan behandla dom heller...*suck*

Hoppas innerligt att dom går att frysa bort innnan bäbisen kommer och att det inte skadar bäbisen på något sätt...för bäbisen i magen är viktigast av allt just nu...

• Anonym (jobbigt)

Puffar lite för att se om någon mer har haft/har samma problem som mig...och kanske kan hjälpa mig...

• Anonym (jobbigt)

Inga svar...

• Anonym (solis)

Finns det inte vårtplåster på apoteket?

Testa hälsokost imorgon. Där kan de svara på om du kan använda det när du är gravid.

• Anonym (solis)

Eh, det där frysmedlet menar jag.

• Anonym (jobbigt)

Var på apoteket och frågade ...då borde dom visat mig vårtplåster... om man får använda det som gravid...dom sa att vårtmedel var sakdligt att använda...

Ska höra mig för på hälsokostaffären....me nkänner att ja gvill fråga en läkare också...för säkerhetskull...

Vågar inte riskera något för bäbisen i magen...

Men fy vad det är jobbigt med dom här äckliga vårtorna...(fast dom syns inte så mycket...men jag vet om dom ju...

• Anonym (solis)

gracid?!

hm.

gravid...

• Nyfiken gul

gå ut o plocka maskrosor!!

Saften från maskrosor - blad eller blomma- kan du smeta på vårtorna... vårtorna mörknar och ramlar av efter ett tag...

smörj varje kväll och sätt plåster över...

• Anonym (jobbigt)

Tack för era svar...

har läst länken...och förstår att jag inte kan göra någon frysbehandling...

Och finns maskrosor nu?... ska leta och prova...hoppas det hjälper...

• Anonym (jobbigt)

Tack för länken...

Svar på tråden är gravid och har fått vårtor på händerna...*suck*