• LAA

Håravfall

Är det någon mer här som tappar hår? Min chef sa att hans sambo hade tappat jättemycket hår under sina graviditeter, men alla andra jag snackat med säger att de tappat hår medan de ammat snarare än medan bullen var i ugnen. Varje gång jag drar handen genom håret får jag med stora testar och badrumsavloppet måste rensas ideligen. Fortsätter det såhär blir jag flintis...

• Svar på tråden Håravfall
  • LHO

jag är i v.31 nu, och tappar ej. hår.har hört att man börjar tappa håret när man börjat amma inte under graviditeten!!!!

• Ylle

jag har hört om folk som tappat hår under själva graviditeten istället för vid amningen. men hör med din bm, kan ju vara så att du har nån vitaminbrist.

• happy2

Jag tappar oxå massor, men det gjorde jag inte med den första jag väntad, tappade mängder då jag ammade, men nu har ag blivit jätte tunhårig, känns lite obehagligt är v21

• pixel

Jag kan rekommendera ett schampo från Kérastase som är till för att dämpa tillfälliga håravfall som tex beror på hormoner! Stabiliserar även hårbotten så man slipper irritationer av olika slag. Jättebra!

Schampot heter Bain prévention och finns hos frisören. Märket är Kérastse.
    Funkade för mig när jag tappade massor med hår i samband med en jobbig separation.

• Lindis 24

Hej jobbar som frisör och det kan inte vara så att du är stressad eller får i dig för lite vitaminer?
    "Pixel" det schampot är kanon.
    Oftast brukar man tappa hår i samband med amning men som sagt alla är olika men kolla upp detta hos en läkare om det inte slutar.
    Lycka till

• tinkerbell74

Min morsa tappade mycket hår när hon väntade mig har hon berättat. Hoppas det inte är ärftligt!!!!

• alic

Jag tappade mycket hår denna graviditet till och med vecka 23 ungefär. Sedan slutade det. Men när jag väntade min dotter så hade jag värsta manen. Min BM sa att det kunde vara olika från graviditet till graviditet. Lycka till

• SweetLove

jag har väldigt tjockt hår , så de är väl skönt att de släpper lite, annars är de jätte tungt för mig!

• LAA

Tack för alla tips, ni är fenomenala!

Ska definitivt testa det där schampot (läste först fel, trodde det stod brain prevention, hehe). Det här stället är ju helt kanon, det finns ju experter från alla yrkesområden på Familjeliv!

Skulle inte tro att jag har någon vitaminbrist, jag äter mycket frukt och grönt och tar dessutom vitamintablett varje dag. Däremot har jag varit stressad de senaste två månaderna (fullt upp på jobbet samt flyttat), kan man tappa hår av sånt? Där ser man. Det hela började i ca v 5 och har hållt på i snart 10 veckor.

• pixel

Japp, man kan tappa håret av stress. Man brukar säga att mellan 2 mån till ett halvår efter att man varit med om något traumatiskt, stessigt eller svårt kan man tappa mer hår än vanligt.
    Men det är naturligtvis inte alla som drabbas.

Lindis24, jag är också frisör Kul att vi är flera!

• Sussan77

Jag tappar oxå jättemycket hår. Har försökt hitta lite info på nätet om håravfall, men överallt står det ju att man får "tjockt, glansigt hår" under graviditeten.
    Låter kanske taskigt, men skönt att veta att det är fler som tappar hår... Ingen av mina kompisar har gjort det tidigare.
    Äter oxå vitamintabletter, men får väl erkänna att jag inte är så duktig på grönsaker och frukt...

• LAA

I värsta fall får vi väl samla våra hårtussar i en ICA-kasse och klistra på dem på flinten när den börjar titta fram...

• Edwina

... och jag får väll göra det samma (det kanske räker till en tupé iallafall)

• xMadde

Jag har ganska tunt hår normalt,
    men tyvärr som du själv... varje gång jag drar handen genom håret

Svar på tråden Håravfall