• Anonym (knutan)

Ska jag dö nu?

Jag är 33 år. Har en liten bebis och ammar. Gift och mitt uppe i livet. Upptäckte igår på ena vårtgården en knappnålshuvudstor knuta. Försökte klämma den för jag trodde det var en finne eller nåt. Den ser lite vit ut under huden när man klämmer på den. Den sitter inte djupt alls utan precis under huden så den står ut lite. Man kan liksom "ta tag" om den. Blev skräckslagen efter alla cancerhistorier man hört. Har ångest. Skall till läkaren i e m och kolla den. Jag vill inte dö.....min bebis behöver mig. Mår väldigt dåligt nu, gråter och är väldigt rädd. 
    Jag antar att jag bara ville skriva av mig lite.  

• Svar på tråden Ska jag dö nu?
  • mini79

Det är nog ingen fara. Jag hade en liten knöl i magen som jag blev hysterisk över, det visade sig vara en ofarlig fettknöl.

• Anonym (lugn)

Det är nog ingen fara!! *krama om* Det kanske är en fettknöl, en inflammerad hårsäck, en vagel, en kvissla?? Tror inte det är cancer! du kan nog vara helt lugn! låter mer troligt att det är nån inflammation av nått slag. Men gå till doktorn och få säkra besked.

Massa kramar! njut av din bebbe nu! massa hormoner som spökar å gör dig uppånedvänd

• Anonym (knutan)

Jag är så rädd! Bara gråter o gråter. Jag kan inte lugna ner mig!!! Tur att bebis sover så h*n inte oron smittar av sig. Är det detta som kallas dödsångest?

• jossefina

knutan: Snälla du, gråt inte mer. Jag har flera gånger känt som du gör nu. Det är ångest. Har du nån som kan hålla om dig, det brukar hjälpa.
    Bröstcancer sitter inte i huden, utan oftast djupt in.

• Anonym (knutan)

Min man ringde hem nyss men jag bara gråter så han kommer hem strax. Ni är så snälla och skriver så bra saker. Jag kan skriva och berätta efteråt vad dr sa.
    Jossefina: Har du också haft knutor?

• biomedbonus
    Stålmamma skrev 2006-08-31 10:46:07 följande:
    jag tror det e en fett knöl eller en talgkörtell
    det tror jag oxå sånna kan man få lite häroch var
  • Rintintin

TS: Jag hade en exakt likadan knuta och gick till läkaren med övertygelsen att det fettknöl. Han sa också att Om knölen liksom sitter fast inne i bröstet och inte går att greppa om är risken större att det är något allvarligt. Så du behöver inte vara orolig!

• Anonym (Samma)

Precis en sån som du beskriver har jag på bröstvårtan, men jag har aldrig tänkt att det skulle vara något farligt. jag tror att det är en talgkörtel eller något liknande.

• vichy

Stackare... jag har oxå blivit mycket mer lættskræmd efter att jag fick min son. Ær tex. livrædd nær det åskar, som jag aldrig reagerat på førut. (læs ångest)

Jag tycker det låter som om det antingen ær en svullen mjølkørtel eller en fettknuta som många andra skriver, kan oxå vara en inflammerad hårsæck. Om du kan ta runt knølen så ær det ingen fara. Jag har sjælv en knuta mitt i dekolletaget, som ær helt ofarlig.

Bestæll tid hos en lækare så du kan bli lugn.

Kram Vicky

Svar på tråden Ska jag dö nu?