• Stiina

Vad ska maken handla/göra i Budapest?

Min man ska åka till Budapest i helgen. Ja, som rubriken säger: vad ska man handla, vad är billigt? speciellt för landet? är det billigt där eller ungefär som i sverige?
    Finns det något resmål/turistattraktion som han inte får missa? Han är där med jobbet så jag tror att de bara har två halvdagar ledigt.
    Tacksam för svar/Stina.

• Svar på tråden Vad ska maken handla/göra i Budapest?
  • Sötisnosen

Vi köpte handgjorda körsbärspraliner på flygplatsen som heter Classic Handgemachte Kirschpralinen av något märke som heter Red Cherry. Lite dyra kanske, men jättegoda. Hela körsbär inuti, men det förutsätter ju att man gillar likör i choklad.

Det var några år sen jag var där nu men jag minns nog mest att Gellért är fint att se.

• Lilltösa

Hörde på radio förra veckan vad man ska köpa i Ungern och de rekommenderade Tokay-viner och paprikapulver.

• Suzska

Ungersk salami kanske?Den är jättegod!!!! Tokajivinerna kan jag också skriva under på att han borde köpa!
    De säljer ju rätt billig gåslever i Ungern men det kan jag inte rekommendera...gässen tvångsmatas ju får att få förstorade levrar och det känns som om man stöder djurplågeri om man köper det.

• Suzska

såg också att du eftersökte vad han borde göra, ja bada i termalbaden är nästan ett "måste", men ett angenämt "måste".

• Kaffekopp

Det finns ju såååå mycket att se i Budapest... Handla finns ju allt möjligt (det var några år sen jag var där). Jag minns mest hur storslagen stan var med alla sevärdheter!

• pattisza

Hur var makens resa till budapest?

Svar på tråden Vad ska maken handla/göra i Budapest?