• Tjaa

Värmedyna på magen..... Farligt??

Är det farligt att ha värmedyna på magen? har ibland ont så jag sätter en värmedyna på magen, men då frågar min pojkvän om det inte blir för varmt för bebben? Är det så? Blir lite orolig.. Snälla svara nån.....

• Svar på tråden Värmedyna på magen..... Farligt??
  • Fillifjonkan

Har aldrig hört att det skulle vara farligt. Varför skulle i så fall bm rekomenderat varma duschar vid smärtsamma sammandragningar
    Tror inte du behöver oroa dig. Bebben ligger skyddad därinne och den egna kroppen är bra på att reglera sin temerpatur.

• Aros

Tror inte det är någon fara, bara om du skulle ha det hela tiden kanske. Man kan ju ha varm vetekudde på magen (förutom varmt bad/dusch) och det skulle de ju aldrig rekommendera om det vore farligt.

• Annah B

jag använder oxå dyna ibland.. har inte vågat nu eftersom min sambo säger precis likadant" är det där riktigt bra egentligen?" "blir det inte för varmt för bebisen i magen?" hahaha... men då kan jag alltså vara lugn.. kram

• kristinah

Min bm har tillochmed rekommenderat en värmedyna om man har sammandragningar...om bebisen ska bli för varm ska du nog ha en riktigt het dyna och det är ju inte någe vidare skönt med brännsår på magen

• vb21

Jag var hos min barnmorska i tisdags, har problem med ryggen så hon föreslog värme men sa att jag INTE skulle lägga den på magen för det blir alldeles för varmt för den lille!
    bara så du vet!
    kram

• Aros

Förvirrande med olika råd från olika barnmorskor. :/

• växjötjej

Jag tror att om man inte täcker hela magen utan bara håller där det gör ont så lär inte bebben ta skada, men det är ju min egen teori. Har också funderat på om det är bra för bebben, men det är ju flera som rekomenderar värme under förlossningen, det skulle de väl inte göra om det var farligt?

• Signatur

BM här rekommenderade varma bad om det gjorde ont. (Är iofs inte så långt gången). SÅ hur varm är dynan?? Är den inte värre än ett bad så borde det inte vara något problem tycker jag.

• Peztis

Sätt den inte på högsta värmen då kanske.
    Och dessutom så rekommenderas ju vetekuddar hit och dit och det kan bli minst lika heta!

• Ingen

Om det KÄNNS bra så är det säkert bra!

• sisley

Det låter ju konstigt att det skulle bli för varmt för bebben..? Jag har min vetekudde VARM när jag använder den, annars gör den väl ingen nytta?

• delifi2

man kan ju ligga sola både i solen å solarier utan att nån säger att d blir för varmt, men man ska väl nte ha på den flera timmar då kan d nog bli lite för varmt.

• Peztis

Min bm sa att jag skulle undvika att sola, att jag skulle lägga ngt över magen om jag solade!
    Det var kanske inte så mycket värmen som ljuset, dock.

• Naomi

Det är helt ok att använda värmedyna. Jag har frågat läkare och bm. Värmen får musklerna att slappna av och det är bra. Värmen skadar inte barnet på något sätt.

Svar på tråden Värmedyna på magen..... Farligt??