• Globetrotterskan

tips på barnmatstol för resa?

Ska snart till Cypern med lillkillen på då 14 månader.
    Vill hitta en bra lätt och smidig barnmatstol så att han kan sitta med vid bordet. Det brukar tyvärr inte vara så vanligt med barnmatstolar utomlands som här hemma. Var nyligen i Italien och det fanns bara matstol på två av alla restauranter vi var på, så nu måste jag hitta en lösning! Är det någon som har tips på var jag kan köpa en?

• Svar på tråden tips på barnmatstol för resa?
  • AnnaGBG

Det finns en...mojäng som man kan ha som både bärsele och matstol. Man hänger den på en vanlig stol och den verkar skitfiffig. De säljer den i en av Babyproffsens butiker här...men jag kommer inte ihåg märket... Det är ett relativt nytt företag som gör mycket praktiska reseprylar.

Ska försöka tänka ut namnet ( om ingen annan vet ) så återkommer jag.

• dinos

den hetr något med sit`n sack kostzar runt 200 kronor. den e gjord i tyg och e inte större än en liten nessisär nar man lagt ner den i sin påse. den kan varmt rekomenderas. babyland finns den också att köpa.

sen har även www.pippilotta.se den

• AnnaGBG

Det var inte den jag menade men den var mycket billigare ( och snyggare! )( jag tror den jag pratar om kostade en tusing ca ). Det var väl bärselekombinationen som gör det så dyrt...?

• Loren

VI är kanske lite knäppa , men vi har haft med ikeas vita platsstol med avtagbara ben - det går ner i resväska. Men, det beror på hur mkt bagage ni får ta också!

• Dixie

vi har en sackn`seat med på resor, går lätt ner i skötväskan - men det var inte ofta som vi använde den, för på nästan alla ställen vi var fanns barnstol, men det var bra att ha den med i fall det behövdes.

Svar på tråden tips på barnmatstol för resa?