• cateye3

Är digestive bra ersättning?

Jag har ett enormt sug av att äta framför tv:n på kvällen, och för att låta bli att äta massa godis och chips, så tänkte jag höra om digestivekexen är bra att ersätta med?
    Har för mig det är nyttigt, och jag tycker det är gott dessutom.
    Men finns det nåt negativt med att äta dem typ varje dag, på kvällen?
    Så småningom ska jag sluta äta på kvällen också, men det är ett senare projekt

• Svar på tråden Är digestive bra ersättning?
  • MamsenJ

innehåller väl sirap, annars vet jag inte.

• Angelinas mamma

Jag tror dom innehåller rätt mycket kalorier, och socker med för den delen... gör morot och gurkstavar med någon fettsnål dip. Eller fruktsallad. Nötter är också okej. Gott & nyttigt!

• RosaMonster

skär lite morotsstavar och gurkstavar och massa sånt som du kan äta på när du tittar på teve...

• LizahSinnett

innehåller de inte socker? och härdade fetter och sånt skit? Kolla innehållsförteckningen vetja.

Käka frukt/grönsaker om du vill snaska på nyttiga saker. Rostade salta sojabönor eller lite nötter kanske? Inte så himla spännande, men dock något att tugga på ;)

• Fru Humla

*hum* digestivekex är lika full i kalorier som kakor. om du vill ha nåt kex så ska du nog gå å läsa lite i affären å jämföra kalorierna. mariekex är inte lika laddade även om det inte är nyttigt.
    om man popar popcorn själv alltså inte micro pop så är det ett bättre alternativ till chips å godis.
    annars kan man ju göra morotstavar å gurkstavar å behålla dippen för kör man den på mini-fraiche så blir det inte såå farligt...aa jag vet skitbökigt att hålla på man vill ha nåt att ställa fram bara...men som sagt du får läsa lite förpackningar å jämföra med chipsen så får du se hur mycket du vill dra ner.
    lycka till!

• mamma legolina

Det finns ju light av Digestivekex

Enda sättet att få en vän är att vara en
  • Flutterby

Jag är helt såld på Cashewnötter o Pistagenötter just nu! *mums* De är i alla fall "naturliga", förutom saltet då.

• Apif la deuxième

ledsen, men digestivekex innehåller 446kalorier per hundra gram, vilket är mer än de flesta godis, och nästan lika mycket som choklad och chips.

Det betsår ju i princip bara av socker, fett och mjöl.

Svar på tråden Är digestive bra ersättning?