• Wilmamamma

Nån annan bebis som fått ett sår i samband med kejsarsnitt?

Vi har en tjej som föddes i juni 2005 med kejsarsnitt. Hon låg i sätesläge och föddes redan i vecka 34 , därav snittet. Då jag blev snittad fick även hon ett snitt i foten som måste sys med två stygn, inte var det mera än ca 5 cm men på en liten bebis fot såg det grymt ut. Då vi senare frågade barnmorskan om detta sa hon att det är ganska vanligt att det händer.
    Nu har jag börjat fundera på detta hur vanligt det är för jag har aldrig hört om nån annan bebis som fått ett snitt som behöver sys.

Så min fråga är altså: Finns här andra bebisar som det gått så här för?

Kan ännu tillägga att det syns ett ärr på foten ännu idag...

• Svar på tråden Nån annan bebis som fått ett sår i samband med kejsarsnitt?
  • uniMog

Inte så det blivit ärr men båda mina barn har haft små skärsår.

Nina hade ett sår på huvudet och Morgan på vaden.

Mamma vet du vaaaad, snart kommer tomten! (Nina Lundin)
  • Eddies  Mamma

Min son fick ett sår på kinden. Syns fortfarande nu när han är över 9månader.

• mammagbg

Min kille fick ett sår i pannan! Syns inte längre...han är 12 idag

• FruPuffen

Jag har en kompis vars barn fick ett snitt över hela rumpan... Det syns än i dag säger hon och han är 13 år.

• missteddy

min kompis syrras barn blev snyttad nära ena ögat så han blev skev på detta ögat

• anna68

Oj, blir helt chockad när jag läser era inlägg. Min flicka fick inte nåt sår alls...tur att jag inte hade hört talas om att det var så vanligt innan snittet gjordes...jag hade blivit helstressad om jag visste!!!

• Wilmamamma

Tycks vara rätt vanligt ändå... Har bara inte råkat på nån i bekantskaps kretsen.
    Man får vara glad att snittet inte var i ansiktet, ett ärr på foten märks ju inte.

• Amatea

Jag tror faktiskt inte det är alls vanligt. Har aldrig hört talas om det innan men ställer man en fråga där man efterlyser såna som drabbats får man så klart de svaren. Det säger ju inget om hur vanligt det är

Wilmamamma skrev 2006-09-01 07:19:14 följande:
    Tycks vara rätt vanligt ändå... Har bara inte råkat på nån i bekantskaps kretsen.Man får vara glad att snittet inte var i ansiktet, ett ärr på foten märks ju inte.
    Ett katastrofsnitt- inga sår
  • bratz

När jag föddes med kejsarsnitt (29 år sedan) fick jag ett skärrsår på rumpan. det ärret sybns än i dag 2 - 3 cm är det. Jag träffade läkaren som vuxen och han sa att det var den enda hittills som han skurit så....

Svar på tråden Nån annan bebis som fått ett sår i samband med kejsarsnitt?