• Anonym (sexfantast)

hur "hård" sex kan man ha om man är gravid?

Jag undrar hur brutal sex man kan ha när man är gravid.jag gillar att bli tagen riktigt hårt.då killen stöter till ordentligt.

Men nu är jag orolig om man kan få missfall om man kör för brutal sex?

Jag är i 3e månaden.

• Svar på tråden hur "hård" sex kan man ha om man är gravid?
  • hh79

Jag hade tagit det lite lugnare för att vara på den säkra sidan.

• Anonym (sexfantast)

ok.har hört det från en annan också att man bör kanske ta det lugnare vid sex under graviditeten.

bara killen fattar det...

• getingmidja

Fostret ligger såpass skyddat, så det är ingen fara!

• Anonym (sexfantast)

getingmidja

OK,men är du helt säker på det?*orolig*

• nr3

man ska kunna ha sex precis som man brukar. barnet ligger så skyddat. och det sägs att ingeting yttre kan påverka och skada ett friskt foster. så kör ni på bara så länge det känns bra!

• Anonym (sexfantast)

nr3

Tack! det känns bra att höra!

• Mamma Jessis

För fostrets skull är det ingen fara, det ligger skyddat och klarar väldigt mycket... Däremot kan man bli torr i slemhinnor och blodkärlen i slidan blir mer k'nsliga och kan lättare "brista" och på så vis skapa blåmärken där inne... Detta kan göra att man får ont... Så på så vis kan man kanske ta det lugnt tills man vet hur en kropp regaera på graviditeten...

• NinaFina

Jag fick höra av min läkare att om man inte har en ökad risk för mf (tex tidigare mf) så är det ingen som helst fara att ha sex som vanligt. Fostret ligger väl skyddat därinne, så kör på ni och njut av sexet! Däremot kan man som tidigare sagt, få skörare blodkärl och bli torrare än vanligt så av den anledningen kan man ta det lugnare. Pröva er fram ,det är ju din kropp och alla reagerar olika på graviditeten.

/NinaFina, gravid i v 32

• PeggyLee

He he, efter tre fullföljda graviditeter o väldigt hård sex kan jag väl säga att det är ofarligt
    Vi gillade oxå att stöta hårt...

• Tina Simonia

Din kropp säger ifrån om det blir för mycket, du kännar av själv hur mycket du klarar av. Dock kan ditt barn försöka "rymma" och lägga sig på ett ställe som inte är sådär jätte skönt så det kan göra ont...så det är ju självklart inte så dumt att ta det bara lite lugnare än nörmalt, så att man hinner känna av om det kommer göra ont eller inte =)
    Det är lite tråkigt att avbryta mitt i härligheten
    //Tina

Svar på tråden hur "hård" sex kan man ha om man är gravid?