• MissWiren

Ngn som vet hur man räddar ett misslyckat morotsfärgat hår?

Har för mig att det ska finnas en blond färg med typ metalicfärg i sig som tar bort det orange

Är blond annars, men det blev morotsgult..och har fortfarande inte lyckats rädda det, vill ha tillbax min blonda färg..och ngn visakde i mitt öra att det finns en blond färg som hjälper..Ngn som möjligtvis vet vilken färg detta är? Eller hur man räddar det på annat sätt? Vill dock ej färga håret mörkt igen

Tack!

• Svar på tråden Ngn som vet hur man räddar ett misslyckat morotsfärgat hår?
  • Fiffi M

Kanske någon blonderingsfärg med silvrig nyans kan ta bort det?

• Zannis

Tror att en frissa brukar vara den bästa hjälpen mot en taskig färgning... Själv så överlåter jag all färgning till min frissa nu efter många misslyckade försök... tror ine det blir så mycket dyrare i längden heller.

• Lilla Li

Det finns ett silver schampo som heter So Silver. Fråga på nån salong, dom brukar alltid ha det. Kan vara Matrix som gör det. Kommer ej ihåg. Hur väl det funkar beror ju på hur "illa "det är men det gör håret väldigt glänsande och fint i alla fallför det tar bort föroreningar. Vet ej vad som gäller gällande graviditet.
    MVH
    Sara

• neffi

fructis garnier har ett avfärgnings grejs som tar fram ditt blonda hår igen samt ger det en rejäl inpackning för ca 90 kroner

• lilaki

om ett blonderat hår går mot pissgul-orange så kan man för att få bort det genom att kontra med en nyans som har violett i sig. Om du inte går till frisören utan vill fixa det själv så går det att rädda med att köpa en täckande blond färg med pärltoner i. Jag tror typ Recital (loreal) har den, det brukar vara ganska tantiga förpackningar. Börja med den.
    Sen går det att ytterligare ta bort gult med skumtoning, jag har glömt bort märket, men de har en nyans som heter pärlemor. Den ser asful ut på bilden men är rätt effektiv för att ta bort gult. Skummet blir helt ultraviolett.
    Lycka till!

• Mias

Håller med Zannis, gå till frisör, du bara förstör ditt hår av att exprimentera hemma.. Speciellt med blekning då.. Lycka till!! *slänger en hatt till Miss Wiren*

• Manju

Varför inte lägga detta under "allmänna diskussioner"?

• Sandra83

Polly Ultral blonda sling färg funkar perfekt! Men ha det inte i hela håret utan gör slingor. Den färgen tar bort ALLT! Det ska vara den som ljusar upp mest. Om du vill kan du ta en snygg brun färg (ljus) och sedan lägga slingor i den. Har gjort så själv efter misslyckad blekning. Lycka till!

• MissWiren

Hmm..brun färg är utom frågan tyvärr, hehe.. Har varit brunette innan, ser ut som en groda i skitande ställning. Men jag ska allt ta och prova den där pärlblonda..hoppas bara det inte blir mer orange..haha..måste ju rädda det nu..orkar inte vänta mer!

• pixel

AAAAAH!!!!
    Gå till din frisör bums och försök inte färga själv!!!!!
    Blonda hår är inte att leka med! Risken för att du ska sluta som grönhårig eller rosa är väldigt stor! Till och med jag som är frisör tycker att det är svårt att få snygg färg på ett orange hår!! Snälla låt någon hjälpa dig så det inte slutar med att du får klippa av allt och färga dig mörk.
    Bara ett litet råd...

Svar på tråden Ngn som vet hur man räddar ett misslyckat morotsfärgat hår?