• Champagne

Flaskvärmare?

Vi funderar på att inhandla en flaskvärmare. Hur fungerar en sådan? Hur lång tid tar det att värma en flaska? Hur varm blir den?

Vi tänkte vara bekväma och ha både ersättning och avsvalnat kokt vatten i sovrummet på natten, för att slippa gå ner och värma mat till Emely när hon är hungrig. Och då behövs ju en flaskvärmare...

Är det nåt ni rekommenderar?

• Svar på tråden Flaskvärmare?
  • Villebusen

Varför inte ha en termos med hett vatten som ni blandar med det det rumsvarma kokade vattnet? slipper ni köpa ngt ni kanske bara använder en kort tid

• Champagne

Vill helst inte slabba med hett vatten mitt i natten... annars hade det varit bra!

Läste att Philips tydligen hade nån variant med cig-kabel, som man pluggar in i bilen (om man är på resande fot), och det är ju praktiskt om man slipper leta upp nåt ställe för att värma maten, utan kan sköta allt i bilen...

• mumsisen

vill också veta tror on off har?? Hur funkar de?

• Hannie

Vi köpte en i somras och har använt den 1 gång! Mycket lättare och snabbare att gå ner och värma på plattan tycker jag. Nu har vi inte utforskat flaskvärmaren ordentligt, kanske är den blixtsnabb om man ställer in den rätt...

Jag rekommenderar den inte.

• Teziz

jag har köpte en flaskvärmare på nettogrossen jag tycker det är kanon funkar skit bra...kostade bara 189kr oxå

• Fido

Har köpt Philips variant med både cig.kabel och vanligt uttag. Har sovrum på övervåningen och Tilde har precis börjat med amningsvägran på natten. Provade en natt att gå ner och servera gröt, två nätter att gå ner och göra välling.. När jag kom upp med vällingen var jag klarvaken och Tilde omsomnad (fast vaknade ju igen efter en liten stund)

Nu har jag brevid sängen en vällingflaska klar i en vinkylare samt en flaskvärmare. Tycker kanske inte att vällingen blir så varm som jag gör i micron, men det är ljummet och det duger. Ofta somnar jag ifrån en stund så jag har dålig koll på hur den funkar egentligen. Det ska i alla fall ta 12 minuter att värma en flaska.

• LindaTosa

Em barnmorska sa till mej att vatten inte ska stå frame i rumstemperatur, för då kan man lika gärna ta kallt direkt i kranen för det har mindre bakterier i sej än vad det kokta vattnet får om det står framme för länge.......

Svar på tråden Flaskvärmare?