• Yabbadabbadoo

"SolBRÄND" i ansiktet

Är i vecka 19 nu.För ett par dagar sen böjade mitt ansikte bli rödflammigt,mest på kinderna.Jag tänkte vad är nu detta.Sen läste jag att i just denna vecka kunde man få hudförändingar i ansiktet, pga av hög hormonhalt.
    Idag är jag jätteröd på kinderna,ser ut som jag bränt mig,och det känns så oxå kan jag säga,
    svider och drar i kinderna.
    Finns det någon annan i typ samma vecka som oxå har detta?
    kram

• Svar på tråden "SolBRÄND" i ansiktet
  • MartinaE

Hej, när jag var i v.20 så fick jag en "pigmentmuch" det ser ut som fräknar som sitter jättetätt på en tjock rad precis ovanför läppen. Jag ser typ ut som Hitler, inte roligt!! Förhoppningsvis ska de gå bort efter förlossningen =) Så jag hoppas verkligen på det. Folk kommer fram och frågar om jag har nått sår där, men det har jag ju inte! =(

• Duckan74

Det har jag klarat mig i från. V 21 nu.

• Lamilla

Jag solade massor och tack och lov slapp jag mustaschränder och pigmentförändringar så det behöver inte hända alla.

• Prego75

Det skulle möjligen kunna bero på att du har fått ökad mängd blod i kroppen och har man ytliga kärl blir man väldigt rosig om kinderna då - dels den ökade blodmängden och dels kan det vara höjd kroppstemperatur. Men jag vet ju inte hur det ser ut, och det borde ju inte strama och svida.

Hudförändringar fick jag - men de var mer som ljusbruna fält och kändes inte alls. Man brukar mest få det i pannan och/eller på överläppen, men det blir inte rött.

Mina pigmentfläcker gick bort efter ett år ungefär - jag använde blekande kräm, men vet egentligen inte om den gjorde någon nytta.

• Rosa79

jag har blivit rödflammig.... är i v 20. hoppas det försvinner. tack gud för underlagskräm!

Svar på tråden "SolBRÄND" i ansiktet