• susannas

Bilbälte-Hund

Hur funkar det med bilbälte för hundar? Måste de sitta upp när de har bältet på sig? Eller kan de lägga sig ner?

Vad för typ av bilbälte har ni till er hund? De jag har hittat kostar från 300-900 kr. Det som kostade 900 var det enda som var krocktestat och garanterat klarar av en krock.

• Svar på tråden Bilbälte-Hund
  • missteddy

jag skulle hellre ha en bur om jag fick plats med det i bilen. vad har du för hund?

• Äppelpaj

Vi har en s.k. säkerhetssele till vår hund i bilen. Han kan ligga ner, inga problem. Minns inte vad märket heter men det var inte den där dyra för runt en tusing, utan vår har endast kostat ett par hundra.

• lovely lily

Vi har ett säkerhetsbälte till vår vovve som man sätter på hunden som en sele och sedan klickar i det vanliga bilbältsfästet. (eller vad det heter) Funkar kanon och man kan ställa in längden på det så hunden kan gå omkring i baksätet och ändra ställning etc. Det funkar kanon och finns i nästan alla djuraffärer. kostade 300 har jag för mig. Lycka till!

• imp

har använt säkerhetsbälte till mina hundar innan pga att jag fick inte plats med bur använder dem ibland nu med beror på vad vi ska göra om man behöver lastutrymmet. det fungerar kanon men bur är säkrast att ha de i. men de kan både sitta o ligga i bältet

• susannas

Tack för era svar!

missteddy: vi har en Lhasa Apso, en liten hund med andra ord.

Av någon anledning har jag väldigt svår för det där med burar till hundar. Så jag köper hellre ett bilbälte.

• Susiepie

I min butik där jag jobbar har vi flera olika selar, finns ett märke som är krocktestat som heter MIM sm jag skulle satsa på om jag var er finns billigare också men jag skulle satsa på en testad och godkänd sele! :)

• jen 75

vi har ett jättebra bälte.. en vanlig sele + en rem som man fäster i vanliga "bältesgrejen".. aldeles lagom lång för att kunna både sitta & ligga men ändå sitta säkert på plats *nöjd*

Svar på tråden Bilbälte-Hund