• Habaladabala

Kan Rosenrot verkligen öka chansen att bli gravid??

Hej!
    är det sant att RR kan öka chansen att bli gravid? Hur funkar det? Alltså vad gör RR med kroppen?
    Hur mycket ska man äta och när?
    Tack!!

• Svar på tråden Kan Rosenrot verkligen öka chansen att bli gravid??
  • Hint

Vad jag förstår så ökar det inte chansen att bli gravid men att den ökar sexlusten/att man blir piggare av den. Rätta mig om jag har fel!

• Habaladabala

Hint,
    Aha då hjälper det inte att äta RR om man redan har sex ofta... ?

• Hint

Jag har ingen aning faktiskt...har aldrig testat det, men frågor kring rosenrot dyker upp allt som oftast i trådar här! HOppas du hittar lite svar!

• Jeanette

Försökte få barn fr 2000 o efter en massa utredningar visade det sig att jag inte hade egna ägglossningar. Fick pergo o blev gravid på kur 3 o fick barn -04.
    Vid syskonförsök visade sig att jag behövde pergo igen o plussa  på 4:e kuren men det sluta i ma i mars.

Började med rr istället o tydligen funka det lika bra på mig! Fick äl o på 4:e cyklen plussa jag igen o väntar nu bebis i april!
    Tog 2st/dag fr mensens första dag tom äl.
    De jag tog heter "Extrastark rosenrot" fr Green medicin.

Rosenroten förstärkte mina ägglossningar i allafall!

Men alla är vi ju olika. Det som funkar för en funkar inte för en annan!
    Har du kämpat länge så ring gyn för hjälp!

Lycka till!
    Kramiz

Väntar rosenrot bebis i april!
  • Habaladabala

Jeanette,
    Varför ska man sluta äta RR vid ÄL och inte äta dem hela tiden? Kan de skada?
    Då kan de alltså öka ÄL, jag är ganska så säker på att jag har ordentlig ÄL varje månad.. Får ont i sidorna och får stegring på testerna..
    Ska nog hålla mej ifrån RR i alla fall... Men man famlar ju efter halmstrån som kan hjälpa..
    Vi ska ringa gyn direkt efter nästa mens har vi bestämt. Vi har försökt i över ett år nu och det enda vi lyckats åstadkomma är ett tidigt mf i mars..
    Men men känns skönt att iaf ha bestämt sej för att boka tid!
    Kraam!

• Leeloo

Rosenrot ska man väl inte äta om man är gravid och då sluta eter varje äl för att sen börja om efter mens.

• Leeloo

Hur kan det förstärka äl? Antingen har man det eller så har man inte? Eller?

• Jeanette

Leeloo: Man mäter progesteronet i blodet en vecka efter äl för o se hur stark äl man har.  Värdet bör ligga mellan 20-90.
    Har man tex 20 har man haft äl men den har varit svag. Har man haft ex 90 har man haft stark. Över 90 kan man vara överstimulerad.

TJJEJJEN: Har du äl så behöver du kanske annan hjälp av gyn!?
    Du kan ju uppenbarligen bli gravid, synd det blev ett mf!  
    Lycka till!

Man bör inte ta rr om man är gravid eller ammar pga bristande forskning, de vet inte hur rr påverkar. Därför slutar man runt äl.
    Fast det finns de som både ammat o varit gravida vid intag av rr o allt har gått bra men som sagt, det rekommenderas inte.

Kramiz

Väntar rosenrot bebis i april!
  • Leeloo

Jaha, det visste jag inte. Alltid lär man sig nåt nytt.

• Habaladabala

Jeanette,
    Tack!
    Joo eftersom jag blivit gravid en gång så vet jag ju att det går... Men vi tänkte kolla om det är nåt som försvårar eller nåt sånt..
    Kanske har klen ÄL eller väldigt sällan eller oxå kanske det är sambons små rackare som strejkar...
    Ska bli skönt i alla fall att kolla upp om allt är som det ska, blir kanske lättare att slappna av och så då..
    Kraam!!

Svar på tråden Kan Rosenrot verkligen öka chansen att bli gravid??