• arwen

spy blod

hej!
    Jag undrar om det är farligt om man kräker blod?typ blodklumpar med magsyra???
    Kan även säga att jag har haft grovt graviditetsillamående de första 13 veckorna sen blev det ganska OK..Sen nu verkar jag ha fått återfall om inte ens värre...Kan knappt äta..och ibland spyr jag upp det..
    Är det farligt för fostret att jag knappt kan äta?Jag dricket normal mängd!!

Att spy blod och spy plötsligt såhär i v.15+5, kan det vara något tecken på att det är något fel på fostret??

• Svar på tråden spy blod
  • SolFlickan

jag tror inte det är fel på fostret.. men du kanske ska ringa t.ex. sjukvårdsupplysningen och höra vad de säger?! kanske kan vara magsår eller nåt sånt i värsta fall

försök fortsätta dricka ordentligt, och ät små, små portioner när du kan. du kan ju oxå äta0 flytande kost, typ olika soppor och varma koppen som kanske är lättare att få ner..

• Fru B

Blodet kommer ifrån din magsäck och troligen kan du ha fått blödande magsår. Gå till en läkare för undersökning och ev. medicinering. Tror inte att det påverkar bebisen alls!

• Mistoffelees

Kontankta absolut sjukvårdsupplysning, det är inte normalt att spy blod, kan vara ett blödande magsår, och det kan vara allvarligt.
    Andra tecken på magsår är illamående, halsbränna, sura uppstötningar, magsmärtor, brännande känsla i magen.

• Teskedsmamman

Att det kommer lite blod med när man kräks är inte ovanligt under grviditeten, man anstränger magen ganska ordentligt med allt kräkande och att små kärl då brister är ingen fara... så länge det inte blir gigantiska mängder blod. Jag har kräkts mycket under graviditeten och har nästan alltid med blod och både jag och bebis mår bra.

Jag kräktes dagligen fram till v12, efter det blev det vanligtvis bara på morgonen innan frukost. Sedan var det lugnt mellan v17 och v30 ungefär, med endast någon kräkning då och då närjag var för hungrig. Efter v30 har morgonillamåendet kommit tillbaka och jag måste ha i mig mat snabbt på morgonen för att inte börja kräkas - det är vanligt att man blir illamående igen i slutet...
    Nu är jag i v37 och käkar jag inte direkt så kräks jag och har jag börjat kräkas en dag så kräks jag hela dagen... så jag tror inte du behöver oroa dig... tala med din BM om du är orolig ändå.

Försök att dricka typ nyponsoppa, blåbärssoppa osv om du får i dig flytande föda, det går lika bra det!

• KenZo

på apoteket kan du köpa flytande näringstillskott som hjäper dig att få i lite mat (ser ut som en liten festis förpackning med sugrör och finns i olika smaker).
    Jag hade kontaktat läkare om blodet, det kan inte vara nyttigt för din magsäck.
    Barnet klarar sig nog ok.

• Nett

Hej!

Låter som du har magsår eller liknande,, då kan man spy blod.
    Stressar du mycket?? i så fall kan det vara just magsår..
    Ring och hör med sjukvårdsupplysningen för att vara säker.

Lycka till--nett

• Rae

Jag spydde nästan varje dag till v 22 och det var alltid blod med"i slutet" då magen liksom vände ut och in på sig själv. Kändes så iaf. Dessutom spräckte jag ibland blodkärl i ögonen och nästan alltid på halsen och på kinderna. Vilka krafter alltså! Jag såg inte klok ut. Men det har inte påverkat bebisen, nu i v. 27 sparkar h*n glatt på iaf.

• Tussens mamma

blod i urin, avföring eller kräkning är viktigt att utreda. ring till sjukvårdsupplysningen.

Svar på tråden spy blod