• spunken

vad kan utlösa migrän?

Får migrän ganska ofta och kan inte hitta någon orsak. Kommer när jag stressar, åker på semester osv. Dyker upp lite närsomhelst och är lite jobbigt...
    Har hört att choklad kan bidraga, stämmer det? Är det isåfall för att man äter mycket av det eller är att man inte äter något alls och istället borde göra det...

• Svar på tråden vad kan utlösa migrän?
  • Longwayhome

Stress, choklad, för lite sömn, starkt ljus, starka ostar, PMS samt vid avkoppling efter långvarig stress.

Mamma till världens sötaste skåne-upplandsmix
  • amswart

Choklad, socker och ost kan bidra till migrän precis som vin och det är när man äter/dricker det... Även stress gör ju sitt till det o många får oxå migrän när dom kommer in i en lugn period o varvar ner... Ganska olika, men grymt jobbigt.

• skrutthumlan2

svårt att säga, men tror att hormonerna styr en hel del!
    Jag kan få migrän vid för starkt solljus (om jag ej har solglasögon), om jag ätit för lite, sovit för lite. spänt mig etc.

• Husali

Starka dofter brukar vara en stor orsak för mig.

Har hört att både banan och ferraribilar (godis, såklart!) kan hjälpa. Kaffe brukar oftast räcka för mig. Och vila.

• HaJoMi

För lite vätska under dagen.
    Obalans i blodsockernivån, undvik höga toppar och djupa dalar.

• Teskedsmamman

samma dag jag fick mens fick jag migrän... det har försvunnit nu efter 2 graviditeter!!! Tack gode gud!

F.d TeaSpoon - Magdis med Totte 0402 och Ian 0510
  • Flydragon

Parfym och mjölkprodukter utlöser min migrän.

• Tussan66

Det finns en hel uppsjö av olika faktorer som utlöser migrän...

Vin, Sol, Lågtryck, Hormoner ofta i första hand, Choklad, Starka dofter, stress & vissa som spänner sig/gnisslar tänder bör uppsöka tandläkare för att få en spec bett skena för detta utlöser migrän under natten.. samt mycket mer..

För egen del har jag kronisk Migrän av en svårare art & måste själv injeceras med sprutor för att ens hinna stanna av anfallet..

Lycka till!

• giz den allsmäktige

lakris är gröna döden för migränare och popcorn....... annars värme, kyla, lukter osv.

Svar på tråden vad kan utlösa migrän?