• Anonym (snedis)

Bidrag eller stipendie för tandreglering?

Jag har alltid haft sneda tänder, och det riktigt synligt. Tyvärr gjorde folktandvården inte mycket för att åtgärda det när jag var under 20.
    Nu vill jag verkligen fixa det för jag kan nästan känna hur de blir snedare och snedare. Jag har kollat upp vad det skulle kunna kosta att åtgärda det, och eftersom det måste vara fast räls i ca 2 år så kommer det att kosta ca 30 000kr för båda käkarna. (Mindre om jag bara fixar övre käken.)
    30 000kr är ju väldigt mycket pengar så jag undrar om man kan få någon form av bidrag till det? Eller om någon känner till några olika stipendier som man kan söka?
    Jag pressar väldigt mycket tänder, både när jag sover och är vaken, och det sliter ju mycket på tänderna. Jag vet inte om det skulle bli bättre efter att ha ordnat upp tänderna, men jag misstänker det. Kan det påverka bidrag till min fördel?
    Vore otroligt tacksam för svar!

• Svar på tråden Bidrag eller stipendie för tandreglering?
  • Anonym (snedis)

Puff puff.
    Den kanske skulle ha legat på Ekonomi, men jag tänkte ju att man har myndighetskontakt när man söker bidrag eller stipendier. Ingen som vet något?

• Julia77

Jag vet inte riktigt, men jag har sett på försäkringskassans hemsaida att man även kan söka för tandvård men vet inte i vilken utsträckning! Sen kan man juu avbetala..Hoppas jag har gett dig lite hoppas att det löser sig, kram Linda

• lenafreja

Jag är 56 år och har haft problem med tandläkare och myndigheter,nu har det gått så långt att jag knappt kan äta,framtänderna är bara små piggar förlorat chansen till 2 arbeten mår så dåligt av detta.Så illa att jag knappt vill gå ut.Finns det någon möjlighet att få bidrag till några stifttänder .Så skulle ingen kunna bli tacksamare än jag Lena Gustavson       Sennebyvägen 137  76040 väddö mvh-

Svar på tråden Bidrag eller stipendie för tandreglering?