• Hushi

Bebisbad...

Hur ofta badar ni era bebisar?
    Vår tremånaders får bada varannan dag och bara tvättas lite varannan.
    Och tvättar ni med nån tvål eller bara vatten?

• Svar på tråden Bebisbad...
  • antefa

bad ca 2ggr vecka..torkas av vid behov..ca en gång med tvättlapp i ansiktet..sedan naturligtvis tvättas "blöjhuden" ett antal ggr/dag

• Japp

Varannan dag och med olja i vattnet. Ingen tvål.

• Barbaskön

Morgontvätt med vatten på en handduk (över hela kroppen) varje morgon. Bad 1 gång i veckan, efter badet insmörjes med olja. Vill inte bada henne oftare då vi har stora hudproblem i släkten. En vännina badade sin bebbe varannan dag och fick jätteproblem med eksem och det vill jag undvika, inte kul med kortison på småttingar

• Hushi

Tack för svaren! Jag kanske också ska dra ner på badandet till typ två ggr i veckan...det låter lagom. Vår lilla kräks rätt mycket och då vill man ju lixom blaska av med mycket vatten. Men tvålfritt kör jag också.

• Smilie

vi badar flisan varje kväll , hon trivs super med det och jag har olja i vattnet :)

• Mamma J

Lill killen badar nästan varje kväll med olja i vattnet, inget tvål eller schampoo.
    Han tycker det är jätte mysigt och han somnar bättre.
    Men vissa kvällar hoppar vi såklart över det om vi ska göra något kvällstid.

• Fido

Vi babysimmar en gång i veckan och duschar eller badar av henne i balja direkt efter. Det är veckans enda bad, helt utan några tillsatser, inte ens olja. Orsaken är eksem. Tidigare badade hon två gånger i veckan med olja i vattnet.

• Binis

Ida badar två gånger i veckan med olja i vattnet.

Vi tvättar av henne i ansiktet, halsvecken och händerna varje dag, har vatten i en bunke med lite olja i. Hon är en liten kräkmaja

• Petronella77

Vi badar vår Razmuz 2 gånger i veckan, och vi använder bara olja i badvattnet. Varje morgon tvättar jag honom med tvättlapp.

• Binis

Ni som skriver att ni tvättar dem med tvättlapp är det med vatten eller vad???? Bara nyfiken

• Barbaskön

Ja det undrar jag också. Vi har tvättlappar från pampers men de har någon slags olja/kräm i sig som lämnar en tunn yta kvar på huden, tycker inte om att använda dem till kroppen. Däremot är de suveräna att ha med när man är på utflykt och behöver byta blöja där det inte finns vatten.

• Hushi

När jag tvättar av med tvättlapp använder jag bara vatten. Så även i badbaljan. Däremot tar jag lite kräm effteråt på lillans panna. Annars blir hon vråltorr och helt fjällig där.

• Tristan

Mina pojkar har alltid badat mycket eftersom jag alltid badat mycket, så de har helt enkelt fått hänga med....
    De älskar det lika mycket som jag!

• Stora

Varje dag! Ella älskar att bada!!

• jannice

Fick rådet på BB att bada max en gång i veckan, och däremellan bara torka i hudveck etc...det för att inte torka ut huden och undvika eksem etc...sen blir bebbar inte svettiga som vi....

:D

• SaraLotta

Min dotter svettas något enormt på nätterna, är helt blöt i nacken varje morgon. Så, vi badar 1-2 ggr i veckan och tvättar med tvättlapp i frotté varje morgon och kväll.

• MissMartin

Julia badar varannan dag, ingen tvål bara vatten, ev. lite olja.

• Liwa1

När Leja var nyfödd bada hon en gång i veckan och vi tvätta henne med tvättlapp och bara vatten. En vanlig gul skumgummibadlapp.

Hade någon droppe Vetegrodsolja från ME i vattnet. D blev hon mjuk men inte hal som en ål. Med Barnängens och andra mineraloljor blir barnen bara glatta och hala. Risken stor att man tappar dom och det vill man inte göra ju :(

Nu badar hon oftare och fortfarande bara samma tvättlapp och vetegrodsolja. Hon älskar att stänka ner HELA badrummet och mig eller sin pappa.

Svar på tråden Bebisbad...