• zofy

måste de ha duschmössa på jumpan?

Hej!

Min dotter som börjat förskoleklass kom hem med lapp om vad de skulle ha med till gymnastiken 1 gåmg vecka. det var det vanliga och sen stod det duschmössa!!! hjälp, måste de ha det? minns med fasa min egen 80-tals duschmössa i vilken man såg ut som en rymdgubbe och inte såf ett skit i.....trodde duschmössor var förlegade nu...det går väl lika bra att duscha utan att duscha håret ändå (om man nu vill det)

och var f-n köper man en duschmössa?

• Svar på tråden måste de ha duschmössa på jumpan?
  • Lola Jämtland

Det bästa är väl om du frågar nån på skolan där hon går?

Duschmössor är ju ganska äckliga tycker jag då eftersom man inte kan duscha ur svetten ur sitt hår....

//Jag är gift(-ig)!!
  • elli26

Va!? Duschmössa!?!? Använder man sånt nuförtiden? Varför ska de ha det?
    Jag har jobbat som vikarie i jättemånga skolor och aldrig varit med om att barnen ska ha duschmössa...
    Fråga lärarna, men det borde ju vara upp till var och en att bestämma om man vill att sitt barn ska ha det eller inte...

• missteddy

jag minns att på 80 talet typ 86-88 när jag gick i småskolan så var vi tvungen att ha det för fröken som vi hade ville inte tårka håret på 19 tjejer de fem killarna slapp mössan

• mirre2

Va!? Duschmössa!?!?
    mina grabbar började 5an och 2an för drygt 1 vecka sen och har aldrig fått lappar hem om duchmössa va e de ens *asg
    *

• mirre2

inte ens jag har haft de fast jag e gammal som gatan *irioni*

• menu

he hee. nä har heller aldrig hört att man måste ha sånt
    här hjälper fröknarna å tvätta håret!

• Strawberry

duschmössa finns att köpa på Domus (kristianstad) men finns helt säkert att få tag på i vanliga affärer som Åhléns, ICA mfl
    //Anna

• Max mamma

Kan väl iof vara bra på vintern för att inte håret ska bli is när man kommer ut...men ngt TVÅNG kan det väl knappast vara!

• Marie med två barn

Min son har just börjat förskoleklass också och ingen har nämnt någon duschmössa.

*Carpe Diem*
  • zofy

tack för svaren! då tänker jag bli obstinat förälder och inte köpa ngn, jag gillar inte heller duschmössor....fast då kommer hon väl hem io säger "alla andra har...."

• GoaSmulan71

På mina barns skola vill de att barnen använder duschmössa i de lägre klasserna för att de har rast direkt efter och barnen då inte ska vara blöte i håret när de är ute och leker.

• noona

I min dotters förskoleklass har de inte duschmössor. Men jag är nästan säker på att jag sett att de finns att köpa på H&M så det kanske är på väg att bli modernt igen?! =)

• Coursell

Jag fick också en sån lapp när sonen började skolan. Köpte ju en såklart som han ALDRIG använde. För ingen annan gjorde det. Och det förstår jag

• zofy

Hej!

Jag kan uppdatera er med att alla tjejer (killarna vet jag ej) har hennes duschmössa utom två, hon och en till. Jag har frågar henne om hon vill ha en när alla andra har men hon verkade inte bry sig speciellt....så vi fortsätter nog utan...tills det bli kallare iallafall....

kram, Sofie

• Äppellunden

Vår skola hade sånna rekomendationer när de gick på 6års, men nu har vi inte fått någn lapp om det..
    men vi skickade inte med någon, hur mysigt är det med duschad kropp o svettigt hår??

/äpplet

• Michan

Vi fick en lapp om Duschmössa, det var pga att det snart blir kallare väder, Men ungarnar har ju mössa på sej när dem går ute så de bör ju inte var skilland på Svettigt hår å tvättat hår..Med tanke på hur blött det rä osv..elr?

Svar på tråden måste de ha duschmössa på jumpan?