Profylac -ersättning!
Hejsan!
Då jag har varit mjölkfri under en månads tid för att se om min dotters skrik berodde på mjölköverkänslighet/allergi eller om det var kolik. När jag förra helgen började dricka och äta mjölkprodukter igen började skriken sakta men säkert komma tillbaka. Vi kom fram till att det inte var kolik.
Hon har fått Profylac på kvällarna men nu har jag bestämt mig att jag ska sluta amma (bespara mig massa gnäll om att det är bäst att amma) p g a att jag tycker det är oerhört jobbigt att vara mjölkfri.
Nu har jag en del undringar kring Profylacen.
Kan man göra och ta den med sig och ge henne den kall? Eller måste den ätas varm? Jag tänker mest om man inte har någon tillgång till micro om man är iväg någonstans.
Om den nu måste ätas varm kan man ändå göra den hemma och värma den när hon ska äta? Eller måste man blanda den direkt innan hon ska äta?
Fick reda av bvc-ssk att man kan koka upp vattnet för en hel dag och låta det svalna och sätta in i kylskåpet och värma det till 37 grader när hon ska äta. Men ska det svalna innan man sätter in det i kylen eller kan man sätta på lock när det är varmt och sätta in i kylen?
Tacksam för svar!!!!