• Anonym

lokalbedövning vid konisering??

Jag har fått remiss nu för att konisera bort mina svåra cellförändringar,men jag valde att få narkos. Så min läkare skickade då remiss.och den fick jag i går,men där står det att ingreppet utförs under lokabedövning...Och det var ju inte vad jag tänkte mej.

Så nu tänker jag då ,ska jag ta det ändå,för att slippa ändra tider mm,undrar om någon som gjort det under lokalbedövning och vill berätta för mej hur ni upplevde det? Ont? hur länge fick ni vara kvar på sjukhuset???

Eller ska jag ringa och "kräva" att bli sövd??

• Svar på tråden lokalbedövning vid konisering??
  • Anonym

Jag har bara sett hur det görs, inte upplevt det själv. Läkaren bedöver med spruta innan ingreppet, minikonisering kallas det numera eftersom man tar bort en liten bit. De som jag så verkade för det mesta inte tycka det var mycket värre en ett normalt tandläkarbesök ("är det redan klart?").

• SysterHedvig

hej!

jag gjorde konisering under lokalbedövning och det gick jättebra. Jag minns tre stick då man fick bedövningen, och sen kändes det inte alls när själva ingreppet utfördes. Man får gå hem direkt efter och ligger inte kvar. Bedövningen släppte efter ett par timmar och jag hade en mensvärksliknande värk.

Narkos innebär en större risk eftersom man kan vara överkänslig mot narkospreparatet, plus att det är omständigare då man ska ligga på uppvaket. Om du vill ha narkos ska du förstås ringa och be att få det, men lokalbedövningen var alldeles tillräcklig för min del.

Lycka till och kram

• Anonym

åh tack snälla!! får man något lugnande innan?? Jag tror jag tar lokalbedövning då! tack för att ni svarade!!

• SysterHedvig

Nej inget lugnande för min del, men jag frågade aldrig så jag vet faktiskt inte hur det är. Fråga gynmottagningen och hör efter Du ska se att det går bra.

• Anonym

systerhedvig: tack så mycket för ditt svar! ska be att få en liten tablett innan

• Anonym (sticket)

Jag har oxå gjort konisering med lokalbeövning och det gick bra. Kändes ungefär som när man får bedövning hos tandläkaren - kände ett stick eller två och sen inget mer. Själva ingreppet sen gick snabbt och jag blev förvånad när det var klart. Jag fick inte heller nån lugnande tablett men det finns säkert att fråga efter. Det kommer gå jättebra för dig!
    Lycka till!

Svar på tråden lokalbedövning vid konisering??