• Pallas Athena

Någon kastade ägg på fönstret - och jag kan inte lugna ner mig!

Usch, jag är skakis och kan inte slappna av..
    För en halvtimme sedan var det någon som kastade ägg på vårt vardagsrumsfönster (som vetter mot balkongen). Jag vågade inte själv gå och titta, utan ropade på min man som var i andra änden av lägenheten, och när han väl kom ut på balkongen var det ju tomt på gården.. Vi har bott här i två veckor, och har ännu ingen aning om vad det är för folk som bor här och som rör sig på området.. Min make tog det lätt och var säker på att det var ett pojkstreck, men jag kan inte ta det lika lätt.. Visst, om det är ett pojkstreck är det väl inte hela världen (om det eller något liknande inte händer igen) - men tänk om det är ungdomar eller en (förmodligen psykiskt störd?) vuxen?! Varför jag blir så upprörd antar jag också beror på att vi för två år sedan blev dödshotade per telefon av någon okänd, störd (?) man.. Och otryggheten kommer SÅ lätt tillbaka.. självklart smyger tankarna på en: "Tänk om de har ett samband..??!"
    Jag vågar knappt gå ute själv när det är mörkt sedan innan, men hur ska det bli nu? Jag vet inte om jag kommer våga gå ut alls när det är mörkt längre, ens om jag har sällskap..

Jag har försökt se efter om någon annan i de andra lägenheterna beter sig som om de också har råkat ut för det här, men jag ser inga tecken på det, så då verkar det ju som om det bara är vi som är drabbade.. Men varför just vi!? Och varför nu? Är gravid i v 36, och det sista jag behöver nu är att bli upprörd och orolig!

Jag tycker jag hör konstiga ljud hela tiden, och hur 17 ska jag kunna sova!?? Jag vågar inte släppa ut mina hundar på balkongen (fast de gnäller och gärna vill ut), både pga oro och för att det är nästan omöjligt att få bort allt ägget, och jag vill ju inte att de ska få i sig något så de blir dåliga! (Jag vet inte om äggen var ruttna, jag mådde illa redan när jag såg äggen på fönstret!)

Är det någon som har lust att lugna mig lite..??

• Svar på tråden Någon kastade ägg på fönstret - och jag kan inte lugna ner mig!
  • Blixten

Det var säkert menat mot ett annat fönster!
    Som du själv sa så har ni inte bott där så länge så det var inte menat mot er, det är jag säker på

Fast jag förstår varför du blir orolig och upprörd! Det var ju inget roligt att uppleva...

• Caroline05

Förstår hur det känns det där när man blir upprörd & orolig för "ingenting". Jag har varit förföljd & trakasserad i flera år av en kille som misshandlat & våldtagit mig tidigare, när mamma hade haft ett gräl med sin pojkvän & han kom hem & ryckte i dörrhandtaget, sedan slängde in en tandkrämstub + ett par nycklar, smällde i brevlådan så att hunden började skälla & sedan gick så fick jag panik. Han är/var visserligen också lite knäpp & även om jag insåg att det inte var så farligt - det var ju inte den elaka killen som skadat mig när jag var mindre - men jag fick ändå lite "flashback" till dom känslorna & den rädslan liksom...

Kan ju ändå försöka lugna dig med att om det varit nån vuxen människa som vill er riktigt illa så hade den personen förmodligen inte kastat ett ägg på erat fönster. Vad hade du själv gjort om du velat skrämma nån av ren illvilja? Inte kastat ägg iallafall va? Det låter som ett typiskt pojkstreck

Kram...

• pups

det är säkert ingen fara vännen!!!
    ha en mysig kväll nu!!

• Pallas Athena

Nej, det kanske inte alls är något att oroa sig för - och jag är ju själv medveten om att min oro kommer sig av hemska upplevelser sedan innan, men min oro vill ändå inte försvinna..
    Så där som Caroline05 sa, så sa min man också, men det är ändå inte riktigt lugnande - om det är en psykiskt störd person vet man ju inte hur den tänker!

• Lilla Ap

Det är snart Halloween, troligen någon som ville fira lite i förtid....
    ;P

ingen fara! *lovar*

...och släpp ut hundarna om de blir oroliga inomhus, det är värre att ha oroliga hundar inomhus, än att låta dem vara lugna utomhus.

• calcioaddict

För ung. ett år sedan fick vi ägg kastade på vårt fönster. Min sambo kutade ut, och såg att några tjejer i yngre tonåren sprang in i ett annat hus. Han plingade på och förklarade att vi blev rädda + att det är jobbigt att tvätta bort. Då såg de skamsna ut och mumlade något. Efter en halvtimme plingade de på hos oss och bad om ursäkt. Med detta vill jag säga att det med största sannolikhet var ett barnsligt bus. Vuxna människor som trakasserar brukar använda sig av andra medel. Hoppas du kan koppla av!

• flowergirl

säkert bara några dumma ungar som tyckte det var roligt... försök å ta det lugnt

• Pallas Athena

Ja, det har i alla fall inte hänt något mer, så jag börjar kunna slappna av nu.. Men runt den här tiden springer jag fortfarande till fönstret ett par gånger i timmen för att se om det är någon "mystisk" person som rör sig utanför..
    Och troligtvis är det ju ungar som ligger bakom, men jag tycker det är så otroligt korkat gjort, för det har ju givit en helt annan effekt än den jag tror att den skyldiga tänkte sig.. precis som du beskrev, calcioaddict..
    Så onödigt.. kunde de inte hellre ha valt något som var lättare att få bort och som mina hundar inte ville slicka i sig?

Svar på tråden Någon kastade ägg på fönstret - och jag kan inte lugna ner mig!