• MoonFlight

Hitta ny medryttare

Fick ett trevligt samtal av min fodervärd/medryttare idag då hon berättade att hon inte kan vara med på totto längre eftersom hon inte har råd. *buuuhuuu*

Vet inte vad jag ska göra nu.. har ju en 5 mån son hemma och varken kan eller vill vara där 7 dag/veckan och jag kan ju inte direkt rida när han är med heller, vet inte hur jag ska lösa detta. Någon som har någon idé??

Ska dessutom åka bort till Malta from 25/9-1/11... som tur är tar hon honom då och en annan bekant till mig.

Ingen som vill få en medryttarhäst i GBG?? Han står vid Säve Flygplats och bussförbindelser finns.
    Du kan ha barn eller inte och om du har det kan jag vara med och passa under tiden du rider om det skulle behövas pch har bil så skjutsar utan problem =)

Det är en viktbärande valack på 160 cm, vill du veta mer skriv till mig berättar gärna mer!!!

• Svar på tråden Hitta ny medryttare
  • Razzla

Kan du inte flytta ner till halmstad istället så kommer jag.. =)

• MoonFlight

Njä, har lite svårt med det tyvärr... men annars så hade det ju varit en lösning...

Ni får flytta hit istället =)

• Cuthalion

Men om hon är en bra medryttare och Du är i stort behov av hjälp kanske Du kan minska summan hon betalar?

• MoonFlight

Hon vill betala mindre men saken är ju lite den att jag lånadee ut honom från första början för att jag inte hade råd att ha 2 hästar som jag hade så (nu har jag bara en men dock bara fp så inkomsten är ju mindre oxå).

Hon ska kolla hur mycket hon kan betala men allt som allt går det ju på 3000/mån ca...

• Jannika9905
    Lycka till gumman! Hoppas det löser sig med allt. Håller tummarna för det!!!
    Kram!!!
  • Rude Billy

åh vad jag önskar att jag kunde hjälpa dig! Har letat efter en häst att "Hyra in mig på" men nu är jag gravid ochhar som du heller inte pengarna till det. Annars hade det varit perfekt.. jag bor nämligen i mölndal.. Men men hoppas de löser sig.. på blocket kan man ju annars sätta ut annonser om medryttare!!

• Susan88

skulle ju inte ha tackat nej. ;)
    Men hur mycket ligger Boxhyrorna på där nere? Jag bor i Sthlm.
    Här går dom på 3000-6000 kr beroende på vad man ska ha.. Tänkte om det är så billigt kanske man skulle flytta ner dit senare..

Hoppas att du hittar nån som kan ta hand om din pålle..

// Susan

• Idawho

Jag bor i götborg och vill gärna vara medryttare!!!! Säve flygplats är mittemellan hemmet och jobbet också kan man säga! ( bor högsbo och jobbar i Angered) Om du Vill får du hemskt gärna höra av dig till mig!/ Ida!

• MoonFlight

Susan88,

Stallhyrorna varierar något enormt kan jag säga, har själv haft turen att hitta ett stall för 1600 där allt ingår men man måste ta 6 pass/mån med in/ut och kvällsfodring då men det är det värt.
    Stod på ett innan där kallhyran var på 1650 så det är lite skillnad. Men det finns stall över 3000 här med.

• Susan88

oj.. härans vad dyrt det är.. då ska man nästan bo på landet med eget stall..

• tösamajan

Jag hade gärna ställt upp om det inte varit för du bor i Göteborg. Men jösses vad dyrt du får betala!! Här i närheten där jag bor har jag kollat på olika stallar som tar 700 kr/mån inkl. frukostmatning, utsläpp och insläpp samt ett täckbyte per dag. I princip det enda man betalar själv är spån eller halm samt foder... Vilken skillnad beroende på vart man bor! Trist att det ska vara så. Hoppas du hittar någon som kan hjälpa dig!

• MoonFlight

Susan88:

Försök hitta ett billigt hus med stall i GBG området, om man inte har 1-2 milj att slänga upp/låna är det nästan omöjligt.

Saknar den tiden då jag betalade 1100 för 2 hästar inkl hö och havre/mån. det var tider då... fast det man fick över då gick till veterinären istället =S

Svar på tråden Hitta ny medryttare