• Matillin

någon som varit med om att dörrar låser sig själv?

När vi bodde i förra lägenheten så hände det både min man och mig att dörren till våran lägenhet var låst när vi kom upp ifrån tvättstugan.
    Kan tillägga att man var tvungen att låsa dörren med nyckel, den låstes inte automatiskt när man stängde.
    Och vi hade inget minne av att vi gjort det själva, och vi brukade "aldrig" låsa dörren där heller.

Nu idag i vårat nya hus var våran dörr till altanen låst, som vi aldrig låst eftersom det inte finns något handtag på andra sidan ialf?

Är vi senila eller är det någon annan som  varit med om samma saker, aldrig hört talas om att spöken/andar brukar låsa dörrar för en?

Vecka 16
  • Svar på tråden någon som varit med om att dörrar låser sig själv?
  • kozzan

vår badrumsdörr låser sig själv... både när jag är där inne och när ingen är där. vi stänger aldrig döeen helt eftersom den kan låsa sig...

• Matillin

hepps ingen som varit med om att vanliga dörrar låser sig av sig själv?

Vecka 16
  • xxmeyaxx

Kan ju vara någon liten avlägsen släkting som vill att ni ska skydda er

På tal om potatisar, äpplen är rätt goda.
  • Maria84

Jodå vi har varit med om det, och min syster.. Inte bara låste sig utan även låste upp sig och nyckeln satt i låset även om nyckeln hade legat på nedervåningen..
    Har mest hänt med innerdörrar men även med ytterdörr och balkongdörr..

• Matillin

maria
    Usch va läskigt, har det hänt mycket skumt hos er annars?
    Det hände en del andra grejer i lägenheten oxå innan vi flyttade till huset.
    Annars skulle jag nog viftat bort det som att man inbillar sig, men det har hänt flera g nu så man börjar ju undra?

Vecka 16
  • Maria84

Det mesta läskig har nog hänt i min systers hus som de hade tidigare.. Man hörde fotsteg, hundarna reagerade i trappen och reste ragg och morrade mot "ingenting", saker försvann bla en kniv som inte gick att uppleta, tvn bytte kanal av sig själv eller så vart det myrornas krig..
    Förklaringen till detta fick nu när ett "medium" kanske man kan kalla honom flyttade dit. Inte ett dugg konstigt att hundarna reagerade.. Inne i huset huserade en dam på runt 40-årsåldern, inte av den goda sorten. Och utanför huset hade det varit ett slagfält för länge länge sen och ibland kom de in i huset, så utanför fanns det ca 500 manar..

Han har varit här också, vi har varit väldigt trötta och jag har sett någon/något på vissa ställen osv osv.. Och nog hade vi en här alltid. En tant från 1700-talet och inte ville hon ge sig iväg heller. Men till slut fick han iväg henne..

Hos min syster där de bor nu, de har ofta varit sjuka och trötta och även djuren och en del av hästarna har betett sig jättekonstigt mot vad de har. Men han var uppe där och inne i huset fanns det 22 energifält som det kallas, både djur och människor och nere i ladugården fanns det 55 energier. Två av hästarna hade varsin energi i sig och när han tog ur detta ur dem så sjönk de ihop och drog en djup suck, efter det så har de varit sig själva igen.

Sambon, jag och mina två systrar har även haft andra energier, alltså personer, i oss. Och gissa om det kändes när han tog ur dem. Obehagligt, tappade andan för en liten stund, tryck och stick över bröstet och rysningar..

Ni kommer säkert inte tro att jag är klok men har själv varit med om allt detta..
    Han ska komma tillbaka snart och kolla av huset igen, för åter igen har jag börjat se någon/något och det försvinner saker osv..

Tycker ni jag är galen som tror på detta så får ni tro att jag är det!

• Nessa78

Min ytterdörr låstes själv när jag var en vända på övervåningen för ca 2 veckor sedan ( måste låsas med nyckel). Och att tilllägga.. här har hänt mycket annat som man inte vill prata högt om högt för då tror väll folk att man inte är riktigt vettig i skalet.
    Jag trodde inte på att man "går igen" när man dött men var tvungen att ändra inställning efter att jag sett en skepnad kika fram på mej när jag satt och kollade på tv:n.. Det har hänt 2 ggr nu. Vårat hus är sedan 1800-talet så visst kan det vara både en och två som gått bort här förr!
    Visst låter man kokko i huvet när man läser detta själv men vad fasen ska man tro när man vet vad man sett????

• Matillin

Förstår vad ni menar!
    Jag har aldrig varit med om några såna extrema saker.
    Bara såna där småsaker som händer titt som tätt som man inte riktigt kan förklara men som man inte vet om man inbilat sig heller?

Men det är ju så att en person som absolut aldrig trott på spöken/andar tidigare har inte så mycket val när det börjar hända en själv
    Som min mamma tex

Vecka 16
  • Maria84

Nessa - med tanke på att ni har ett gammalt hus så är det stor risk för många eneriger som kommer och går. Det är likadant här. Och ju äldre hus desto fler som kommer och går. Oftast för att man kanske har bott i närheten eller så har man byggt ett hus där det tidigare legat ett annat hus osv och även de kommer in..

Mina föräldrar hade en skvallerkärring som de kallades på den tiden som gick mellan sovrummet och köket, och ibland var hon itne där alls.

Jag kommer lära upp mig kring Bertil Pettersons metod ang +&- och sen lära mig detta med att driva bort energier. Oavsett om energierna är onda eller goda så ska de bort för de tar en massa energi från oss för att de ska kunna stanna kvar.

Svar på tråden någon som varit med om att dörrar låser sig själv?