• Dickman

Någon som har tips om hur man får ur hårtoning som fastnat!?

Har tonat håret ca ett halvår i rött. Nu går det inte ur, fastän det är toning. Någon som vet om det finns något mirakelmedel för detta?

• Svar på tråden Någon som har tips om hur man får ur hårtoning som fastnat!?
  • SiLiOs

Du måste nog gå till frissan som får färga av det, vet inte om det går att göra själv.

v VI SKA BLI FÖRÄLDRAR v
  • Puss och Kram

En liten upplysning. Om det är en toning som blandas innan applicering så är det igentligen en typ av färg som inte går att tvätta ur. Det upplyste min frisör mig om... Det är avfärgning som gäller...

• Milla med killar

Nja... en tips är att köra inpackningar mycket men det bästa är att gå till frissan och göra en avfärgning. Tror att man kan köpa det med.
    Annars får du helt enkelt färga över det men inget med nåt rött i utan i asktoner där det inte finns rött i.

• Zavann

Mmm..jag har blont hår men tonade det brunt hos frissan. När jag tyckte färgen blev matt köpte jag egen "toning" i affären. Gick aldrig ur typ. Gick till frissan o hon sa till mig att alla toningar i affären är färg, fabrikanterna kan inte uppnå det resultatet enbart genom toning, dock heter det toning på förpackningen. Lurigt!
    Så det får bli frissan för din del.
    Ps..det röda är jätte svårt att få bort. Jag hade lagt i några effekt slingor i rött, de finns fortfarande kvar o skiftar i rosarött nu. Men syns knappt, har det i underhåret.
    Lycka till o hoppas det blir bra.

• blåbärskullen

jag har det likadant. det var en 6-8v så det borde ha försvunnit nu. men jag mörkade det bara en aning för att se hur det blev. nu slipper jag ju färga det så det sparade jag pengar på :P

• mary06

Avrensning... blanda en del vatten med en del väteperoxid och och del blekningspulver och en liten skvätt med schampo... massera in på längderna och inget i hårbotten... detta är mycket starka saker.. så använd med yttersta noggranhet..

sedan är det bara att färga håret i en naturell färg... så om du vill vara lite blond, så skulle jag föreslå en ask-färg... sedan kanske dra ltie slingor på det... MEN om detta verkade vara lite komplicerat.-... tycker jag du ska gå till frissan...

Lycka till,

// Mary fd frisör

• Tinny

Jag bara undrar, om jag alltså går till frisören och tonar håret svart kommer det att gå ur? Det fungerar inte att köpa toning som säljs hos frisören, den är också dålig?

• Puss och Kram

Tonig du köper hos frisören ska vara just toning. Men nu när du vet om detta dilemma så dubbelkolla med frisören att det verkligen går att tvätta ur...

Svar på tråden Någon som har tips om hur man får ur hårtoning som fastnat!?