• VinTiff

Svart kakel i kök???

Hej hej!!

Vi ska snart kakla i köket om ni kollar i mitt galleri så ser ni att det är en ganska stor vägg den är 4 m lång, vad tror ni blir snyggast?? svart?? eller vitt??

• Svar på tråden Svart kakel i kök???
  • väntar o längtar

Smög in och kollade... Nog för att svart skulle vara snyggt men tror du inte att du blir lite låst från att inte ha bruna toner i köket då? Med tanke på att det är vitt och svart. Det svarta blir så markant.
    Jag skulle nog gå på ett grått eller vitt kakel. Alternativt skiffer. Om ni kan tänka er nåt lite annorlunda så varför inte en glasskiva med en snygg tapet bakom. Det går ju att förändra utan några jättestora kostnader och ingrepp.

• Squeezetoy

En nackdel som svart blankt kakel har är att vattenstänk kan synas väldigt väl, speciellt om vattnet är mycket kalkhaltigt.

Tycket också att skiffer låter som en bra ide. Inte lika skarpt i färgen och en känsla av lyx.

• marremus

Hej vi har matt svart kakel i köket och vi stortrivs med det! Kollade in på erat kök och det va himla fint=)

• mammatotoo

Snyggt med både och jag skulle nog ta vitt tror jag

• årgång 77

Hej!
    Har precis flyttat in i vårat nybyggda hus. Vi valde svart golv (schiffer) vit kakel (15*30), grått(melerat) kakel( smala stavar) över häll o fläkt. Ren, fräsch o stilren känsla. Svart kakel på vägg tror jag inte på.

Riktigt fräscht hem! kram

• rajtantajtan

Nja, inte svart kanske...

Svar på tråden Svart kakel i kök???