• millack

Ett eller två skötbord?

Vi håller på att förbereda inför våra twins, killar, och undrar om ni andra har ett lr två skötbord. Tacksam för tips innan vi möblerar om i badrummet. Vilka modeller har ni??

• Svar på tråden Ett eller två skötbord?
  • Miss Q

Jag kör utan skötbord nu till min 2åring och 2veckors. Byter på sängen, mkt smidigare och det tar mkt mindra plats.
    Så jag röstar för ETT om inte ingetalls.

• Emsingen

Jag tycker det verkat helt onödigt med två skötbord. Vi har haft en skötbädd i vardagsrummet som snabbt har kunnat tas fram om det varit en extra kladdig blöja. Annars bytt på plats.
    Tänk hur mycket lyft det blir med tvillingar! Mina har legat massor på ett täcke i vardagsrummet och där har jag också bytt på dem. Det är ganska tungt för ryggen med tvillingar i vilket fall som helst!
    Lycka till i alla fall!

• Lorina

För att ha 2 skötbord så krävs ju att man är 2 som byter och det är det ju inte ofta man är eller? Vi hade 1 skötbord ett ELFA, och ibland la jag båda brevid varandra men det var nödfall. Den som inte man byter på kan ju vänta på en filt på golver eller i babysittern. Vi fick 2 uppblåsbara skötbäddar av en släkting för att tjejerna skulle ha varsin och vi hade den ena i bilen och den andra i vårt andra badrum (användes typ ett par gånger) Tycker att det är smidigast med ett.

• millack

Tack! Då blir det ett eller färre.

• neanora

Ja vi hade en lite bredare variant. Den var suverän i början då kottarna inte rörde på sig så mycket och när man var ensam. Då kunde man ha dem båda ligga där bredvid varandra och behövde inte ha den ena på gålvet och vänta sin tur. Hade skumgummi madrass ca 80-100cm bred som jag klädde över med vanlig bebispåslakan och hade sådandär plastfråtte överst. Den hade vi sedan på grovköksbänken i lagom höjd fast jag är kort. Där kunde vi oxå stå båda bredvid varandra byta och klä på trollungarna både blöjor och oxå ytterkläder ibland. Kanon, rekommenderar!!! Billigt och tar inte mycket plats heller.

• Anin4456

Jag hade sköt bord till min första, men till mitt andra barn har jag inte haft det alls, det är mycket smidigare att byta på sängen eller på golvet...

Power...
  • Blåklinten

Vi har ett sniglar från Ikea i hallen. Funkar jättebra. Sovrummet är däruppe men på natten byter vi ju inga blöjor ändå nuförtiden. Den allra första tiden hade vi skötbordet i sovrummet eftersom vi i princip bodde där dygnet runt då!

• LottaRos

Ett skötbord räcker.

Eller ja, vi hade skötbord uppe och nere hade vi en skötbädd på bänkskivan i tvättstugan som blev kombinerat skötrum/tvättstuga!

MEn när de blev större bytte vi oftare och oftare på ett täcke på golvet!

• triss i tjejjer

Vi har vårt "skötbord" inne i tvättstugan på en bänk som går från ena sidan till den andra.

Där har vi 2 st skötbäddar. Är otroligt skönt att kunna ha båda där samtidigt...
    Fast man kan ju bara byta på en åt gången... Glad

Jannice - stolt mamma till Tindra september -03 och tvillingtjejerna Leia & Nova februari -06
  • jennyfannyemil

Vi hade ett uppepå tvättmaskinen i badrummet.
    Så bra med rinnande vatten precis bredvid.

Svar på tråden Ett eller två skötbord?