Du måste logga in för att svara i en tråd.

• j20777

hjääälp!!!!!

Hej på er alla!!!
    Jag och min man ska åka till Tunisien utan barn på onsdag morgon. UNDERBART!!!!!

Nu till problemet. När jag tog fram våra resväskor så kastade sig våra döttrar över dessa... Gissa vad som hände. Dom pillade naturligtvis på kodlåset och nu får vi inte upp väskan :)

Finns det nån därute som vet hur man gör för att få upp låset på en Samsonite väska med tresiffrigt kodlås??!!

Tacksam för snabb hjälp !!!!

Kramar Jenny

• Svar på tråden hjääälp!!!!!
  • glad 31veckors

men kan du inte koden på din väska?

• glad 31veckors

köpte du den ny ? annars så prova med ensiffriga siffror typ 333 lycka till

• j20777

Jag kan koden på min väska, men inte på hans...

• skvimpen

000 är en vanlig kod :) annars är det bara att snurra sig fram till rätt kombination!

• menu

nya väskor brukar ha bara nollor...
    men är det en gammal så...
    en väninna hade samma problem å till slut när de skulle bryta upp låset å se sedan ifall det skulle gå att använda väskan eller ej, så hade de snurrat sakta å hört ett minimalt klick då det blev rätt siffra... å vips så vart väskan öppen!
    föresten jag är lite osäker om det vart klick, men det hade iallafall låtit/kännts annorlunda mot de andra siffror å på så sätt fick de rätt kod på första försöket när de lyssnade å kände.. så försök med det

• Hasus

Bänd upp låset du kommer i alla fall inte att behöva låsa väskan igen.
    I dag söker dom igenom bagaget på de flesta flygplatser och det bästa är att ha en rejäl bagagerem runt väskan annars bryter dom sönder låset på flygplatsen och risken finns att det inte går att stänga den överhuvudtaget efter det.
    Nu kan du bända och bryta och göra ett snyggt jobb själv istället.
    God luck och trevlig resa.

• Tereza

Man kan gå dit väskan är köpt (om den är köpt i en väskaffär)eller en väskaffär där man bor det gjorde jag. De hade ett sorts instrument för att öppna låset på väskan sedan hjälpte de till att ställa in en ny kod. Trevlig resa!

• j20777

Tack alla för svaren!!
    Ska gå in på Wedins idag när jag jobbar och kolla om dom kan hjälpa mig. Jag är öm i fingrarna av allt snurrande...:)
    //Jenny

Svar på tråden hjääälp!!!!!