• Minny

Hur göra rent duschdraperi?!

Hej,

Vårt duschdraperi är verkligen jätteäckligt! Har hört att man kan använda klorin, men är inte det väldigt starkt. Vi bor i lägenhet, går det att spola ner kolin i avloppet då? Draperiet är i plast, så jag vill inte tvätta i maskin. Någon som vet hur mkt klorin ,man ska använda?

Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Hur göra rent duschdraperi?!
  • saknad  längtan

det brukar ju stå hur många grader det går att tvätta i, oftast 30, eller 40 kanske.
    kolla du, eller lägg det i klorin som sagt.

lycka till..

• Fru Gustavsson

Har du provat med ättikslösning? Det funkar till att avlägsna beläggningar i badkar, avlopp mm, och är ju inget gift. Blanda ättikssprit med vatten och gnugga på.

Life ain't easy for a boy called Sue
  • Fru Engman

Vårt är med i plast, det tvättar vi i 30 grader...

♥Hanna&Lillis♥
  • missteddy

jag tvättar mitt som är i plast i 40 grader och det blir inte förstört

• Minny

tack för svaren! Det är IKEAS genomskinliga draperi, tror inte det står på om det går att tvätta, någon som vet om det går?

Hur mkt ättiksprit ska man använda?

• Mumin

Klorin är det enda jag fått rent mitt med, ändå är det ett sånt som går att maskintvätta. Klorin är inte så farligt starkt, det beror ju på hur mycket man spär ut det. Det används ju bla för toalettstädning så visst kan du spola ut det. Kanske inte världens mest miljövänliga medel men det finns ju värre. Läs på flaskan om dosering, det behövs inte så mycket för duschdraperiet.

After all... tomorrow is another day.
  • missteddy

det är ett sådant jag har ett blått

• Minny

jag menar förståss ättikslösning, inte sprit!!

• Lola Jämtland

Står det inte på Ikeas hemsida då om det går att tvätta?

//Livet går inte i repris
  • bomman

Jag hade nog köp ett nytt billigt som man kan byta ut då och då...

• Minny

tack för alla snabba svar! Här ska tvättas draperi!!!

• Minny

ojdå, det går visst inte att tvätta, ej vattentvätt stod det på och ej klorbelkning..., mn jag testar ändå, det var ju inte dyrt!

• palmblad

Hade frågat IKEA hur de tänkt man ska hålla hygien då man inte kan tvätta deras produkter o kemtvätt kan man ju inte hålla på med för ett duschdraperi.

• Julias Farsa

Köp ett nytt och släng det gamla. Gör alltid lättaste först.

Svar på tråden Hur göra rent duschdraperi?!