• Snuttan06

Har ni kudde till era 7 månaders ?

I början så hade vi enl. rekomendation lilltjejen liggandes på rygg på en liten kudde. När hon var 3månader ungefär så tog vi bort den för hon började snurra o greja så mycket så vi var rädda att hon rullade över på mage med huvudet neråt i kudden. Nu är hon 7 månader och ligger mest på mage eller rygg o sover, kan ju nu själv välja hur hon vill ligga.
    Undrar nu om man ska lägga tillbaka kudden eller köra utan.
    Hur gör ni ?

• Svar på tråden Har ni kudde till era 7 månaders ?
  • Luddvar

Min kille är 6 och en halv månad och vi har ingen kudde än. Han snurrar runt på mage och far hit och dit så jag vågar inte ha nån.

• LillaMymlan

Min kille är snart 7 mån och vi har haft kudde i ca 1-2 månader. Han snurrar runt och bökar med kudden väldigt mycket. Han tycker det är jättekul när man lägger kudden på ansiktet och han slår bort den. Kudden är en steg-2 kudde (tror jag det hette), köpt på Babyproffsen. Ganska tunn och "stel", dvs den ligger inte tungt på ansiktet när man leker med honom. Mer som ett papper, typ. Vi tycker det funkar jättebra med kudde!

• Frida34

Vi har använt kudde sedan han var nyfödd. Har aldrig varit några problem, men så är han nog ganska lugn och stilla i sömnen också.

• vichy

Nix.. men filtar och gosedjur.

• Nassegrisen

Vi har alltid haft kudde till sonen (10½ mån nu).
    Han sov på rygg tills han lärde sig att vända på sig.
    Nu sover han mest på mage och det fungerar hur bra som helst!

• Plockepinn

Vi har haft kudde till tjejen hela tiden, nu 7 mån. Men den är tunn och platt och känns inte som hon "druknar" i om hon (av någon anledning) skulle lägga sig med huvudet ner i den. Det går säkert lika bra utan kudde, men eftersom man har ett örngott till påslakanet så... ;). Köpte kudden på Ikea.

Svar på tråden Har ni kudde till era 7 månaders ?