• Pluttis68

Ej klar utan grumlig urin?

Hej,
    Är det någon som har något tips på vad det kan vara när urinen inte är klar och genomskinlig som den brukar, utan är lite svagt grumlig?

Jag var på inskrivning i måndags och då sa de att de kunde se äggvita och bakterier, men att det var normalt. Jag har haft urinvägsinfektion förr så det vet jag hur det känns och det borde inte vara det som är anledningen nu för jag mår bra.

Jag dricker väldigt mycket vatten om dagarna så det kan inte vara att det är för koncentrerat heller.

Jag antar att kroppen arbetar för högtryck och en massa rensas ut men jag är nyfiken på vad det kan vara.
    Har ni några tips?

Tjingeling!

• Svar på tråden Ej klar utan grumlig urin?
  • xMadde

Har inga tips tyvärr, men min urin är också grumlig (& mörk)

• hipmarygirl

Ni dricker för lite tror jag. Ni behöver mer vätska för att inte urinen ska bli så koncentrerad.

• nattuggla

Hade äggvita och bakterier i urinen när jag var gravid, då är den grumlig. Om det är lite så är det helt ofarligt, är alltså inte det samma som urinvägs :) Beror nog inte på att ni dricker för lite tror jag, då skulle dom säga till på mvc. Detta är dock vanligt har jag förstått, men som sagt helt ofarligt eftersom det inte är urinvägs

• Saucy

Man kan faktiskt ha symptomfri UVI också. Det brukar lukta 'infekterat'om urinen. Alltså inte bara starkt. Lämna annars in morgonurin på nästa besök -för odling, inte bra att gå med infektion när man är gravid...

Det kan ju också vara för att du dricker dåligt.

• nattuggla

Pluttis68:

Du hade väl fått testat så att det inte var UVI, eller? Det kollar dom väl alltid, eller? Alltså om det finns m9insta risk för det...

• AnnaLinnea

Jag fick förklaringen att det var salter i urinen som gjorde den grumlig och det är inte farligt utan som vanligt naturligt. Sen ska man naturligtvis drikca mycket men inte för mycket. Graviditeten tillför en mörkare färg också - det är alltså inte bara det att man druckit för lite.

• skidan

Det är jättevanligt med urinvägsinfektion under graviditeten. Den ska behandlas även om den är symtomfri. Jag har aldrig tidigare haft det men när jag väntade min dotter hade jag det 3g. Har inte haft det efteråt heller. Ska kolla nu igen när jag är gravid.

• Pluttis68

Tusen tack för alla tips och svar!!

Det är verkligen super att ha alla här som man kan fråga det mesta

• Teskedsmamman

Jag har alltid äggvita i urinen och jag har bara haft 1 UVi i hela mitt liv... ingen vet varför och jag har nästan alltid grumlig...

Klarheten har inte med mängden vatten att göra utan det är utfällningar av äggvita, salter eller annat i urinen...

Svar på tråden Ej klar utan grumlig urin?