• mawa

Mysig restaurang i Göteborg?

Hej! Jag undrar om det är någon som har något tips på en mysig (inte allt för dyr) restaurang i Göteborg! Jag och killen ska ta med min syster och hennes kille som är på besök till någon mysig restaurang imorgon!
    Hälsn Mawa

• Svar på tråden Mysig restaurang i Göteborg?
  • Lenagbg

bamboo.... malaysia... det finns massor ,, beror på vad ni vill äta för mat... dem jag nämne har kinamat..

• sundborn

En bra idé är att åka till Linnégatan och "botanisera". Där finns jättemånga på samma ställe!

• Xandi

Inte på Linnégatan utan på en sidogata där någonstans finns en liten restaurnag som heter Silvis. Har för mig (5 år sedan jag bodde i göteborg) att den är palestinsk...(?) Supermysig, supertrevlig personal, massor med smårätter - jättegott och en speciell miljö. Dessutom, inte så dyrt. Mitt bästa tips om den finns kvar vill säga.

• petra

Galini på Kungsgatan. Grekiskt.

• mawa

Tack för tipsen! Jag ska kolla upp dem!

• Zalåå

Julién nästan uppe vid Göteplatsen. De är billiga. Du får supermycket pasta för 99:- Mysigt är det också. Ibland har de någon som spelar livemusik (soft bakgrundsmusik). Det är dock en populär resturang så ska man äta vid en tid då många äter kan det vara idé att boka ett bord.

Sedan vet jag att Joe Farrelis (stavas det så?) är en fin och populär resturang (men den är tyvärr inte fullt så billig som Julén).

• Flox

Il Gambero på övre Husargatan (tror jag det är) är verkligen en supermysig restaurang med mycket god mat och bra service. Kan i och för sig vara lite dyr.

• Allegra

Mykonos eller Knossos på Linnegatan (grekiskt)
    Suko Thai på Viktoriagatan. (Thai)
    Jag gillade Toppolino på Aschebergsgatan men tror tyvärr det är stängt eller har bytt namn. Så himla god pasta rejäla portioner och bra priser.
    En gång var vi där ett större sällskap och då kunde man bara välja mellan tre olika sorters rätter för köket var så litet men men det var det värt för det var himmelskt gott.
    Annars finns det mycket mysiga restauranger även vid Andra och tredje Långgatan eller Linnegatan såklart.

• Linda1976

Jag fillar också Sukho Thai! Suverän mat!! (speciellt deras "Meny 1" där man får flera rätter.

• AnnaGBG

Sahara Gourmet på Arkivgatan! Libabesisk mat och inredning!!

• Du är för liten

El Frati på linnéplatsen nästan, första restaurangen in mot linnégatan därifrån, pytteliten italiensk restaurang som kostar runt en 80-110 kr /måltid. Skit god mat, litet o sött inte för flott, trevlig personal och hela kittet. Perfekt helt enkelt. Ingen "fin restaurang" som man klär upp sig för mer än när man går o träffar kompisar på stan =) Men ack så god mat.
    Testa filé oscar om du går dit!

• Gwendolyn

AnnaGBG : Åhh vad maten är god på Sahara och så är det ju så mysigt där! Inte så billigt kanske men helt klart värt det. Hmm man kanske skulle ta med sig maken dit i helgen...

• AnnaGBG

Gwen; Ja, visst är det! De har tyvärr slutat med magdansen där men man kan "beställa" i förväg.
    Det ligger ju en ny Libanes på Lorensbergsgatan men jag har inte hunnit testa.

TS; ursäkta att jag är lite ot!

• AnnaGBG

Restaurang Vivaldi på Berzeliigatan! Italiensk mat! Mmmmm

• biet

kan verkligen rekommendera etc. grande på kungsgatans puckel! trevlig service, mycket lyx för pengarna och mysig lokal. Pastan kostar runt hundralappen, fisk- o kötträtterna lite mer. Allt supergott!

Svar på tråden Mysig restaurang i Göteborg?