• latisgumman

Får man dricka honungsvatten?

Hej, jag är nu i vecka 6. Fick veta om min graviditet först i torsdags. Det är helt underbart men allt är ju farligt! Får inte dricka kaffe, te el choklad. Då kom jag på att jag kan dricka honungsvatten, det är ju rätt gott. Nu såg jag på förpackningen att det bör ej ges till barn under 1 år. Varför då tänkte jag, är det farligt? Finns det någon som vet och kan ge mig ett svar?

• Svar på tråden Får man dricka honungsvatten?
  • ahlcec

Ja, du kan dricka det. Och du kan dricka både kaffe, te och choklad också - men i lagom mängder såklart.

Grattis till graviditeten!

• Elinore

varför får du inte dricka kaffe , te eller choklad?

• Lola Jämtland

Är allt farligt?

Läs på www.slv.se

Det är eg inte mycket alls man ska undvika....

Honung är det bara barn under 1 år som inte ska äta.

//Livet går inte i repris
  • trollet77

Klart du får dricka kaffe te och choklad. Nu drack inte jag kaffe när jag var gravid, hade inte "börjat med det" då. Men både choklad och te drack jag. Choklad i massor dessutom, eftersom det var en nojja jag fick, choklad med mosad banan i, mums vad gott det var. nu ska man kanske inte överdriva, men jag har aldrig hört att det skulle vara farligt med te och choklad, men kanske riktlinjerna har ändrats på 5-8 år?

• lintan

"Får inte dricka kaffe, te eller choklad". Det antar jag att det är något som bara du inte tål för det rör ju inte gravideteten i lagoma mängder. Och att honung skulle vara farligt för gravida kan jag inte tänka mig...Aldrig hört. Det gäller ju småbarn(ej i magen). Men kolla på www.slv.se

• lintan

Min sida var visst inte uppdaterad när jag svarade.... massa svar redan... sorry

Svar på tråden Får man dricka honungsvatten?