• Snova

Annat än tennisbollar till torktumling???

Ska tvätta duntäcken och en jacka men har inga tennisbollar till torktumlingen. Är det ngn som vet ngt annat som fluffar till det hela?

♥ Lovisa ♥
  • Svar på tråden Annat än tennisbollar till torktumling???
  • Trientalis

Läste att en gympadoja funkar ..Men jag har tvättat kuddar utan, tyckte det fungerade bra!

Lycka till med det och städningen, du har en skojig dag framför dig

• isisisis

Ska du tvätta både jacka och duntäcken skulle jag investera i några tennisbollar om jag var du! De kostar inte så mycket!
    Och de ger det bästa resultatet!

• Dinturiel

Ska inte pingisbollar funka?

• Dalkulla74

Dinturiel: Har svårt att tänka mig att pngisbollar skulle fungera, de väger ju ingenting så täckerna får ju ingen "omgång" av dem. Krävs lite tyngd i saken som man stoppar i.

• annca

Oj! Är det här nåt husmorstips jag missat? Ska man tumla bollar med dunkuddar?

~*~ Det är lättare att prata än att säga något ~*~
  • Dinturiel

Ja, det är ju sant.. så längt tänkte inte jag i min förkylningsdimma

• annca

Fniss! Jo, jag är nog också lite trött!

• Dalkulla74

annca: Ja, bollarna ska hjälpa till att fördela dunet i kuddarna så det inte hamnar i ett hörn.

• Snova

Oj, hade inte uppdaterat...

Tror oxå tennisbollar funkar men hade ej tid att köpa, tvättiden började. Gympadojor har jag faktiskt kört med en gång men då vill man ju helst tvätta dem oxå först. Kör utan nu iaf och hoppas det blir fluffigt ändå!

♥ Lovisa ♥
  • Skarpa

Jag gjorde en "boll" av strumpor en gång, när jag inte hade någon tennisboll hemma. Packade dem fulla med tyg (t.ex andra strumpor eller liknande) så att den blev hård. Funkade bra!

• annca

Hmmm. Ja, det verkar ju rätt logiskt när man tänker efter...
    Synd att vi varken har gympadojjor eller tennisbollar. Mathildas i stl 22 är nog lite för lätta

• jazzkatten

Jag avråder ifrån att använda äpplen, bowlingklot och småsten....nått annat tips har jag inte Nä men det där att göra en boll av en fullproppad strumpa lät ju klokt.

• Snova

Jazz

Tur att jag inte hittade mitt bowlingklot förut då!

♥ Lovisa ♥
Svar på tråden Annat än tennisbollar till torktumling???