• Maiah

Gummikläder??

Hallå.

Vad är vitsen med gummikläder? Är det som regnkläder fast fodrade eller hur är det? Dottern min på 2 år fick gummijacka +byxa idag av sin mormor men jag vet inte när hon ska ha det. Är det mittemellan höst och vinter kanske? Innan det blir så kallt. Håller dom emot vatten eller behöver hon ha regnkläder de dagar det regnar? Jag är helt vilse i denna djungel av dagiskläder.. Tacksam för svar.

• Svar på tråden Gummikläder??
  • Lovisa L

Jag har också sett det, det fungerar säkert bra på vintern om det inte är så kallt. Men det kanske inte håller helt tätt på höst och vår när det hoppas och leks i vattenplöar. JAg tycker det verkar bättre med ett fleecefodrat regnställ eller ett regnställ som man själv har fleece under plus vinteroverall.

Men jag har dock ingen erfarenhet!  

• Maria Seg

Gummikläder ska väl hålla helt torrt?

• Maiah

Jag har inga planer på att använda det till vintern. Vi bor i norra sverige där det behövs mycket varma kläder på vintern. :)
    Jag undrar fortfarande om det håller tätt och torrt?? Ingen som vet?

• Tant Blå

Tätt och torrt utifrån lär de ju va! Men så täta kläder- gummui andas ju inte, så lär det ju bli dyngsvettigt och genomsurt inifrån. Inte de bästa kläderna enligt mej!

• Majja

Jag tycker det är jättebra med gummikläder. Som en övergång mellan galonstället och vinteroverallen. Här det vi bor kom inte snön förrän efter jul förra året, men det var kallt och blaskigt innan - helt perfekt med gummikläder. Har redan inhandlat årets storlek.

• CamoMillan

Jag har gummikläder åt båda min abarn. Jag kan lungt säga att det var ett av mina bästa köp! Dom är kanon! Speciellt när vi har sån vinter som vi har här nere. Dpm håller helt tätt mot väta. När det är snöslask med ändå kallt så är dom kanon! Höst och vår allts. Många gånger när jag hämatde mina barn på dagis så var de andra barnen genomblöta i sina vanliga termobyxor , medan mina var torra.  Med fodrade gummistövlar och fleccefodrade galonvantar är det perfekt!

Svar på tråden Gummikläder??