• sheeba

Vad ska jag göra för att få bort värken? (gallsten)

Jag fick ett anfall i fredags tog en supp Spasmofen och det hjälpte någerlunda. Hela lördagen hade jag värk som bara fanns där och inget hjälpte. Samma sak igår fram till kvällen då jag fick ett anfall igen, tog spasmofen. Detta hjälpte allafall det värsta men jag har fortfarande ont. Kan man göra något som lindrar?
    Jag väntar på operation och hoppas jag snart blir det. Just nu vågar jag inte äta något för skulle jag äta "fel" saker så kommer jag få ett anfall känns det som.
    På akuten gör de inget bara om gallblåsan är inflamerad gör de något. Jag blir tokig, orkar inte med denna smärta helatiden.

*****Äta bör man annars dör man, äta gör man ändå dör man.******
  • Svar på tråden Vad ska jag göra för att få bort värken? (gallsten)
  • Jossisen

Jag lade alltid en varm vetekudde på magen, tyckte det lindrade...

• Vitvå

Har du inte fått Voltaren eller Diklofenak???
    Ring till din läkare på en gång och be honom/henne skriva ut det.
    Det var det enda som hjälpte mig.
    Ta en Voltaren och två panodil...det gör susen...för mig gjorde det det i alla fall...

Kram på dig och håll ut, det blir så mycket bättre när den där uslingen är bortplockad..tro mig.

Kram...

• sheeba

Jag fick förtst Diklofenak men den hjälpte inte på mig, då skrev läkaren ut spasmofen istället och de funkar. Men jag vill inte gå och ta dem helatiden när det bara molar utan bara när jag får anfallet. Där är morfin i spasmofen så därför vill jag inte bara ta när jag känne rlite heller. Har provat med vetevärmare men funkar inte. Ja det är nog bara att hålla ut.

• mamma till emmsis

Ha själv samma problem och nu ha jag varit in på akuten 5 ggr på 2,5 veckor och så natten tills idag så fick jag ligga kvar på sjukhuset och nu på måndag den 11 så ska den opereras bort, ska bli så skönt... Hade från början Diklofenak men de hjälpte inte heller utan fick oxå spasmofen men nu hjälper inte ens 3 suppar mej längre utan de blir till att åka in på akuten,,, Men mitt råd till dej ä att du åker in dit och där får du en spruta voltaren och det hjälper, men sen kan du ju försöka påskynda ang op om du pratar med dom.. Vet precis vad du genomgår. Lycka till

• sheeba

jag har rdan fått förtur till op, läkaren ringde hem och var lite smått sur för de inte hade bokat in mig direkt. Så då sa han om 2-3 v kanske lite längre. Så jag får vänta lite till var inte så längesedan han ringde.
    Jag kan inte bara åka in och ut, vi har inte ens akuten här och taxi blir fördyrt ( har ingen bil).

Svar på tråden Vad ska jag göra för att få bort värken? (gallsten)