• Prinsessorna

Blanda i glitter i färgen??

Hejsan

Jag tänkte måla om min dotters rum och har funderat på om det går att blanda i glitter i färgen. Undrar om det syns på väggen. Finns det någon som provat eller ni kanske gjort något annat för att få det glittrit på väggarna. Inte alla väggar men någon hade varit häftigt. Har hört att det finns glitter att köpa på sprayburk kanske någon som vet vart man kan köpa det.

Mvh Jenny

• Svar på tråden Blanda i glitter i färgen??
  • Beatrize74

Kul idé

Spraya är det som fungerar. Finns på hobbyaffärer

• Wilja

Jag tror inte det funkar om du blandar i glitter i färgen, men om du sprayar på det du har målat innan det torkar så går det nog kanon

• Prinsessorna

Har letat inne på Panduro och hittar inget spray med glitter. Vart kan man köpe det, kanske någonstans på Internet?

Mvh Jenny

• AnnaGBG

Kan du inte slänga några nävar glitter på den våta väggen?

• Slumraren

Jag har för mig att det finns målfärg med ... jaa... skimmer i, alltså inte synliga glitterkorn utan mer färg som ger en skimrande effekt. Kanske inte vad du tänkt dig, men jag är såååå sugen på att testa sådana färger nånstans. Du får nog vända dig till en riktig färghandel om du vill ha sådana färger.

• imorgon är en annan dag

Puffar på.... Min tjej skulle tycka det är jättehäftigt.....

• jassikan

Syrran blandade i glitter i färgen till några små vägghyllor som hon målade, det blev snyggt

• jassikan

Sorry, det blev fel. Hon strödde på glitter medans färgen var blöt och lätt det torka. Sedan lackade hon dem.

Kan kanske funka att hälla glitter i någon lasyrfärg, de är ju inte så heltäckande.

• mammatotoo

Jag har sett sånt göras på tv och då är det målat glitter på den torra färgen. Men det finns säkert massa olika produkter på marknaden, så fråga i butiken

• uniMog

enligt min svärfar målaren går det utmärkt att blanda i glitter i lack. Dvs man målar först och sen lackar man med glittrig lack

Mamma vet du vaaaad, snart kommer tomten! (Nina Lundin)
  • mammatotoo

Men då blir allt glansigt "runt omkring" glittret...

• uniMog

nopp det fins matt lack. matt, halvmatt, halvblank,blank.. vad du än vill ha

Mamma vet du vaaaad, snart kommer tomten! (Nina Lundin)
Svar på tråden Blanda i glitter i färgen??