• Miio Min Miio

Ni som varit i något muslimskt land:vad tycker ni om bönutropen?

min pojkvän är från turkiet,så vi åker ganska ofta dit.och till familjen.böneutropen som är,tycker jag är helt fantastiskt,det är så speciellt på ett sätt.får faktiskt tårar i ögonen direkt!å ryser,det går rakt in till mitt hjärta!hur tyckte ni det var?

• Svar på tråden Ni som varit i något muslimskt land:vad tycker ni om bönutropen?
  • Jossebell

även vi har varit i turkiet och närmsta minaret låg så pass lång bort så det var ett "exotiskt" inslag i vår resa. Men jag skulle nog inte ha uppskattat om det låg precis vid hotellet.

• menu

tycker inget speciellt alls... de är ju deras sätt å man tar seden dit man kommer!
    men nått fint å exkotiskt?? he heee...

• Zebra

Jag har alltid tyckt att det låter väldigt mysigt med böne uropen när jag varit i Turkiet
    Ganska lugnande faktiskt !
    Där med inte sagt att man skulle uppskatta att bo brevid ett minaret  torn här hemma !!

Eller vad tror ni ?

• Zazziz

Det är fint tycker jag och bidrar absolut mycket till "utomlandskänslan" Första gången vi var i Turkiet bodde vi precis bredvid en minaret och det vara bara mysigt tycker jag Sist vi var där bodde vi på ett All Inclusive långt ifrån "dte riktiga turkiet" och det var inte alls samma sak, saknade böneutropen!

• Elli47

Exotiskt men påverkar inte mig i "hjärtat" om man säger som så... *L*

• Kleopatra II

Har inte varit i Turkiet, men i andra muslimska länder. Säger som övriga, exotiskt.

Jag tycker det förhöjer känslan av att man befinner sig i en annan kultur.

• Clarenville

Jag har varit i Egypten flera gånger, bla under Ramadan och jag tycker att böneutropen är oerhört avkopplande och sköna att lyssna på! Är övertygad om att jag varit muslim i ett tidigare liv

• Nadia

Jag ääälskar böneutropen. Är van vid dessa sen jag var liten så det är ett "vanligt" inslag för mig. Ryser när jag hör dem. Har många minnen.

• kirsikka

Jag tycker också det är supermysigt att vakna till på morgonen till böneutrop sedan somna om... Blev beskviken att de inte hade några moskéer i närheten av hotellet i Kantaoui Tunisien, vi hörde böneutrop bara en gång och det i Sousse medina. T.om. guiden talade om att "ni behöver inte oroa er för de har byggt moskéer en bit bort från turisthotellen så man slipper höra böneutropen" tyckte det var riktigt dåligt...!! Det är ju en del av landets stämning och kultur! Ska man ta bort allting för dumma turisternas skull?

• EA1

jag älskar dom också, minne från när jag var barn!

Åker till Tunisien snart, för första gången,
    Ska bli underbart och höra igen, det var ett tag sedan typ 16 år sen.

Svar på tråden Ni som varit i något muslimskt land:vad tycker ni om bönutropen?