• Lady Bling

När började er bebis få hicka i magen?

Har kännt att bebisen i magen hickar rätt ofta, oftast rätt långt ner i magen ovanför blygdbenet. En dag fick hon hicka 6 gånger på en dag... Har kännt av detta i kanske tre veckor ungefär. (Är nu i vecka 29+6)När började ni känna av att er bebis har hicka, och var känner ni det? Hicka nämns inte i graviditetskalendern på FL förrän i vecka 32, så jag undrar om det är vanligt att känna det tidigare?

• Svar på tråden När började er bebis få hicka i magen?
  • Mmmajsan

Jag kände nån gång i v.29 tror jag. Känns som att pyret slår pannbenet mot bäckenbenet ungefär...blir lite orolig att den ska få framtida men av allt detta hickande... (man kan oroa sig för allt...) :-O

• lupus

Jag är i vecka 36 och har aldrig känt min bebis hicka. Det är nog väldigt individuellt när man känner det om man nu känner det alls.

• Titti och mini

tror också det var i v 29 jag kände första gången

• scouten

jag tror att jag kände hickningar i går..men är inte helt säker, är iaf i v28, bf 15 jan

• grodans mamma

Hej! En rolig grej är att min Malte hickade mycket i magen och har fortsatt med det nu när han är ute! Jag tror att jag kände första gången i v. 27!

• elinina

jag käände det i v.21+6, det måste ha vart det iaf, för jag kände att det pickade regelbundet på ena sidan, sen på andra sidan så kände jag vanliga boxningar, samtidigt....

men det kanske är tidigt. he he he... fjortishicka... he he he

• Jonna68

Härom morgonen (v 29). Rytmiska rörelser i ca 5 min på magens ena sida. Samtidigt så spratt den och vred sig mellan hickningarna. Kanske tyckte den att det var obehagligt....

• zandra20

Bebisen kanske inte hickar allas när den lill* ligger i magen.

• zandra20

Bebisen kanske inte hickar alls när den lill* ligger i magen.

• Carro Å

Jag började känna för ett par veckor sen,jag är nu i vecka 28. Känner flera ggr om dan på olika ställen...

• Princess Leia

Hmmm jag är i v.30 och har inte kännt det ännu.. (tror jag)

• klimpen78

Jag började känna i vecka 28-29. Nu har h#n hicka flera gånger om dagen

Svar på tråden När började er bebis få hicka i magen?