• vilgor

Vad krävs för reklamation?

Jag köpte ett par (visserligen jättesnygga) stuprörsjeans på NK i förra veckan. Nu har ena byxbenet liksom vridit sig, så att innerbenssömmen hamnar framåt, nästan mer på smalbenet än på vaden. Det ser knasigt ut och känns obekvämt.

Är detta ett tillräckligt fel för att få reklamera jeansen, och vad kan jag i så fall vänta mig, pengarna tillbaka?

Ni som jobbar i butik kanske vet.

• Svar på tråden Vad krävs för reklamation?
  • BlåRosen

OM jag inte missminner mig fel här så är det bara acceptabelt (stavning ) med 2-3cm "vridning" av söm på jeans...

Så var det då förut, då jag jobbade i klädes butik...

• April Mamma

Jag tycker absolut att du skall gå tillbaka och klaga. Jag tror att man har rätt att reklamera en vara bara man har kvittot kvar och en "skälig" klagan.

Jag jobbar inte i butik, men har har reklamerat några saker o det har aldrig varit några problem.

Om dom vägrar,be om att få nummret till återförsäljaren el ring till tillverkaren.

• vilgor

Ah! Detta är mer än så.. och dessutom kostade de 1200 spänn. Och eftersom det bara är ena byxbenet ser det märkligt ut.

Men samtidigt tycker jag att det är så jobbigt att gå tillbaka med grejer.. Tycker butikspersonal ofta tittar så misstänksamt på en, som om man försökte lura dem eller nåt!

• BlåRosen

TS,, vissa kläder visar inte "felen" förrän dom är tvättade ens.. Jeans kan ligga i hyllor å bli blekta av lyserna i veckan där dom är vikta,,men det syns oftast inte förrän efter,, man ser att det är en reklamation...

Så du kan lugnt gå tillbaka med dom.. Som jag skrev tidigare så har jag för mig att en "vridning" på sömmar på byxor bara för vara 2-3cm...

Dina byxor var dyra, å då ska det INTE finnas några fel på dom...

• hejlis

Klart du ska reklamera. Se till att de är nytvättade bara då du tar med dem till NK. Jobbar i butik själv, och hade någon kommit med ett par byxor som var vridna (det har faktiskt hänt nu när jag tänker på det) så hade vi absolut tagit emot dom. Vi har dock som regel att vi skickar tillbaka varan till vår leverantör och låter dom säga sitt innan vi byter ut/ger pengar tillbaka.

• vilgor

Tack för svaren. Känner mig lite mer peppad nu!

Svar på tråden Vad krävs för reklamation?