• Glad och mor

Lugnt i magen innan förlossningen?

Hej!
    Jag har beräknat datum den 23/9. Tänkte höra med er andra som inte har så långt kvar, rör det sig mycket? Tror ni att det är långt kvar om barnet rör sig??

Jag gick över 18 dagar sist (kommer ej ihåg hur det var förra gången gällande rörligheten i magen).

Någon som kan dela med sig av erfarenhet eller som jag, nära förlossningen?

• Svar på tråden Lugnt i magen innan förlossningen?
  • April Mamma

Min son var rätt lugn några veckor innan men det tror jag berodde på att han var rätt stor så det fanns inte så mycket plats att lajja på. Men har hört att vissa barn är lugnare innan förlossningen..

Antar att du vill att det skall sätta fart nu så jag önskar dig lycka till.

• Jesse80

Har BF på onsdag å det rör sig allt en hel del tycker jag=) Dom säger ju det att ju närmare man e desto mindre rör det sig, men jag tycket inte att det stämmer riktigt, inte på mig iallafall.

• Frangipani

Nr2 är lugnare och rör sig mindre än nr 1 och gjort det hela tiden och det är svårt att avgöra varför. Min son var en riktig piggelin in i det sista tror jag.
    Nu BF på söndag och den rör sig inte så mycket, har dock kraftiga förvärkar som kommer ofta blandat med bebbens mindre rörelser.

• nelle87

För mej var det tvärtom, dagarna innan rörde hon sej ganska mkt. Eller kanske inte mer än vanligt. Men det gjorde ont när hon rörde sej iallafall. Sen dagen innan hon föddes (gick med värkar hela dan typ) minns jag inte..Kan hända att det var lite lugnare då! Tror det är väldigt olika. Har nog inget att göra med när det blir...

• nelle87

Lycka till förresten håller tummarna för att de sätter igång snart!!

• anden 2006

Min är fortfarande väldigt livlig och jag har bf nu... men inget händer.

• Skogiz

Jag har bf på torsdag och kan säga att den lille är mycket lugnare nu än va den varit! Jag vet inte om det har med att förlossningen närmar sig eller att det bara är trångt där inne i magen Man kan ju hoppas på det första!

• Sagofe

Jag har också bf 23/9 och jag tycker att det blivit mycket lugnare.
    Om det beror på att det närmar sig eller att det är trångt har jag däremot inte en aning om.

• HaraMati

Jag har BF imorgon, o det har varit extra livat de senaste veckorna med mkt sammandragningar och förvärkar, men ingen bebis i sikte än =)

• Drrling80

min bäse är oxå ganska livlig, trycker och stökar för fullt. det är så underbart.. hade bf igår, men ingen bebis ville komma utdå. ibland tror jag att hon ska komma ut genom magen så mycket som hon bökar och tänjer ut min mage.

• Berry

för mig var det JÄTTE lugnt 2-3 dagar innan hon kom, åkte tillochmed till min barnmorska samma dag som hon kom o lyssnade på hjärtljuden för jag va så orolig, några timmar senare började värkarna..

• Sofiepropp

Har BF den 24 spetember o min bebis rör sig väldigt mycket. Har haft sammandragningar o förvärkar från o till i några dagar nu, men ingen bebis vill titta ut =(.

• FannyB

jag födde i v.41+0, min lila pojk var livlig i magen de sista dagarna, vattnet gick två dagar tidigare men han böckade runt endå. Hade täta sammandragningar som inte gjorde ont, dagen innan vattnet gick.

• Glad och mor

Ok! Det varierar helt och det lönar sig inte att spekulera...fast lite roligt är det i alla fall, man funderar ju en hel del så här i slutet...
    Tack för era svar!

• charlie och novas mamma

nu har hela min slemmis lossnat å ja har regelbundna förvärkar. å bebisen har knappt rört sej ut fläcken sen i går, så ja hoppas d e på G när bebis e lugn.
    lycka till i gen!

• Floria

Jag var orolig på kvällen för att hon var så lugn, kl 2 startade värkarna och 7:34 var hon ute. Dagarna innan var hon som vanligt i magen.

Svar på tråden Lugnt i magen innan förlossningen?