• apmor

Hur ofta tvättar du dina jeans?

Det slog mig att det nog är väldigt olika och jag blev lite förvanad när min svägerska berättade att hon inte brukar tvätta sina jeans, bara borsta av dem. (Hoppas hon använder dem väldigt lite...)

Hur manga ganger har du pa dig ett par jeans innan de tvättas?

För egen del 1-3 ggr.

• Svar på tråden Hur ofta tvättar du dina jeans?
  • Mamma Jessis

2 - 3 gånger... Men det beror på vad jag gjort och om de blivit fläckiga... Då kan de åka i tvätten efter en gång...

• apmor

Ja just det, som langa jeans pa vintern i snöslasket...

• Miafia33

Jag har hört att man inte ska tvätta jeans så ofta som man gör. Det var personalen på bla JC som påstod detta.

Tjejen som jobbar där tvättar sina var 3:e månad men å andra sidan har hon kanske en uppsjö av jeans att välja mellan.

Själv tvättar jag mina 1 gång/vecka men då använder jag inte endast ett par hela veckan utan byter mellan olika modeller..

Kanske ngt att tänka på tjejer, tvätta inte isönder era jeans

• Tuplan

Vi har ju en hundvalp hemma nu så jeansen blir ju smutsiga på en dag. Hon gräver i sanden,springer i bäcken,hoppar i jorden och sedan gosar hon i mitt knä, ja ni kan ju förstå hur de ser ut.. Så jag har ett par "hund" jeans som jag tvättar varannan vecka och sedan de andra jag använder tvättar jag 1ggr per vecka.

• jojjo113

Jag tvättar jätte sällan.
    Jeans ska igentligen inte tvättas alls om de ska hålla formen och slitas snyggt.. Detta är info från designers som gör jeans.

• Runguska

En till två gånger i månaden. Men det syns på dem när de behövet tvättas, blir de lortiga å ligger de i tvättkorgen någon vecka...

• Tildas52

2-3 gånger om dom inte är smutsiga innan

• Xara

Jag brukar inte hinna använda dem en hel dag ens en gång innan de är fyllda av morotspuré, banankladd, spyor, snor och annat mojs, så här tvättas de efter varje användning...

• annca

Tjaaa... när de blir för smutsiga. Typ efter ett par-tre veckor. Som sagt ska man inte tvätta jeans så ofta.

Visst, det blev ju oftare när lillan var mindre, och spydde och spillde hela tiden.

~*~ Det är lättare att prata än att säga något ~*~
  • mrsbygg

tvättar dom när dom blir skitiga!

vill inte tvätta dom allt för ofta då dom tappar formen..

• Molly83

Jag brukar hänga ut mina jeans på vädring för att bli av med det värsta. Tvättar gör jag väl någon gång i månaden. Har dock förmånen att ha en välutrustad jeansgarderob att välja från

• Duckan74

Jag gillar när jeans är så där hårda som de är efter en tvätt, skulle helst tvätta efter varje användning, men nu blir det kanske efter 2-3 ggr.

• Vickan I

Jag jobbade med jeans i butik tidigare. Har massa jeans som jag ALDRIG har tvättat. De ska verkligen tvättas så lite som möjligt. Speciellt om man har riktigt schysta otvättade (inte behandlade när de köps) jeans i rådenim. Räcker ofta att bara hänga ut och vädra.

Vi brukade säga att jeans ska tvättas när man känner att de luktar lite obra när man sitter med dem på . Jo det är sant. En del jeans kemtvättar jag bara. Ja jag vet jag är en riktig jeansnörd

• Mrs Smith

Jag vet inte. Men som många säger här så ska man inte tvätta dem för ofta. Tvättar dem då de känns smutsiga eller gått ut sig för mycket.

• apmor

Oj, det hade jag ingen aning om att det är bättre att inte tvätta sa ofta. Jag haller med duckan74 om att nytvättade jeans sitter snyggast, jag töjer ju ut jeansen med användning sa de blir säckiga i midjan, rumpan. Men jag kanske väljer fel modell och storlek? När jag köper jeans köper jag de som sitter tight, men efter nagra användningar är de lite för stora, vad beror det pa tror ni?

• kaffe tant

Det är väldigt sällan jag tvättar mina jeans. Vädrar dem och skulle de bli smutsiga så åker de i tvättens. Dotterns jeans tvättas däremot oftare.

Svar på tråden Hur ofta tvättar du dina jeans?