• vadskajaghetadå

Glaskeramikhäll, bra eller dåligt

Sitter och väntar på nya spisen...
    Har hört att de kan vara jobbiga att rengöra, man måste ha ett speciellt medel, och det blir lätt rispor.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Glaskeramikhäll, bra eller dåligt
  • ebben

Vår är HÅRT använd o inga rispor!? inte alls svår att hålla ren-mycket lättare än vanliga plattor! visst ett speciellt medel har vi,men sen bara torka torrt.......

• Axels och Annies mamma

Superbra, kan var hur smutsig och dann som helst och bara att använda skrapan som var med och sedan lite Mr Muscel spisrengöring på en trasa och den är som ny igen. Vi har haft våran i 5 år och inga rispor, den ser fortfarande ut som ny.

• Nadjis

Bara bra! Har yes powerspray på, så det är lätt att rengöra. Tror många köksspray är anpassade för keramikhällar numera. jag är hel nöjd med vår!

• vadskajaghetadå

oj det var ju bra!!

för vissa har man hört blir jätterispiga lätt, men ni kanke har varit noggranna?

vi skulle egentligen få en ny spis efter nyår, men jag vet hurdanna dom är, dom är jättelångsamma, hos svärmor tar det typ 20 min för en kastrull med vatten att börja koka.

jag vill ha hyffsat snabba plattor, mycket för den sakens skull och för att dom är snugga.

• Bamsesaga

Vi har en gammal spishäll, inga repor på den.

Jag gör rent med svinto när det behövs. Sen använder jag elektrolux spisrengörings medel några gånger/månad. Den innehåller slipmedel och silicon superbra. Kostar lite mer än medlen man köper på affärn, men en flaska räcker jättelänge så jag tycker det är värt det.

Jag är jättenöjd med spisen, mkt lättare att hålla ren än en "vanlig" spis.

• fialotta28

vi har en sån spis. Alla säger att man inte ska använda svinto för att det repar men jag gör det ändå och det finns inte en enda repa på spisen. Ibland använder jag Mr Muscle. Tycker den är lätt att rengöra.

• Luddvar

Vår spis är ca 4 år, används många gånger varje dag, inga repor på hällen,lätt att rengöra. Jag tycker det är jättebra med keramikhäll. Använder en häll-skrapa som kom med spisen och ett speciellt keramikhälls-putsmedel som jag köper i9 Hemma-butiken. Då glänser den fint.

• izadora

Har en och är supernöjd, Hörde i början när de kom så jag vet inte om det fortfarande gäller, men man skulle akta sig för att få socker på en varm platta. Det kunde tydligen påverka hällen. Men jag vet inte om det gör det. Är själv noga så det inte kommer socker, men den är tycker jag myket lättare att göra rent än en vanlig spis. Jag använder bara specialmedlet i bland. Det funkar med Yes powerspray eller en vanlig disksvamp.

• Zelin

Helt nöjd. Det som kan vara svårt att få bort är typ bränt socker, så om du brukar koka sylt eller liknande får du vara försiktig Oftast räcker det med vatten och diskmedel, går det inte bort då, spisrengöring och om något skulle ha bränt fast, skrapan. Det går mycket fortare att rengöra en sådan häll än en vanlig spis. Plus att den blir varm fortare och svalnar snabbare!

• vadskajaghetadå

tack för allas svar

• ebben

sannisen -olika det där hur snabba plattorna är beroende på märke mm!
    Vi hade en som var flea år......då vi flyttade in i vårt hus-Den var SNABB!
    brorsan köpte en NY då o den tog jättelänge att koka upp lite kaffe på?! o det han hade var en DYR o värstingmodell......

• MariamedTrollet

Bara bra, så snyggt dessutom!!

• vadskajaghetadå

ebben oj vilken skillnad

vi ska få en elektrolux, hoppas den är snabb....

• Filippinan

Sannis: en sån hade jag i lägenheten efter renovering. Den är bra (fast jag gillade inte ugnen tyvärr). Lätt att rengöra. Man använder bara det där medlet ibland, inte alls varje gång.

The more you ignore me, the closer I get
  • Peztis

Kryssade i bra men svår att rengöra men eg är det en sanning med modifikation...
    Jag avskyr att göra rent spisar och en vanlig med plattor är mycket värre än en häll, egenligen.
    Vår är nog ca 10 år nu och funkar jättebra, inga repor däremot någon enstaka enveten fläck jag inte har kämpat tillräckligt med. Använder också skrapa och Mr Muscle då och då.

• Samantha

Vi är kanon nöjda med vår spis! Inte en ända repa och denär lätt att rengöra.
    Därimot verkar det som det lätt blir repor i vissa av hällarna.

Min mamma och pappa är inte alls nöjda med sin spis. Den har

blivit jätteful och är inte ens 1 år gammal.

• underbara jag

vi har en induktionshäll o är jättenöjda..

går inte att bränna sig o lätt att göra rent.

• Hjartat2006

Vår spis är så gammal som 12 år med just glaskeramikhäll. Ser inget negativt med den. Lätt att rengöra (använder vanligt Super 10) och den har knappt några repor. Dock märken i själva emaljen runt om, men de var redan där när vi flyttade in i huset för 3 år sedan.

• vadskajaghetadå

nu har den kommit, det ser snyggt ut...

plattorna verkar snabba

måste köpa sånt medel ni pratar om!

• vadskajaghetadå

roligt att många är så nöjda.

Svar på tråden Glaskeramikhäll, bra eller dåligt