• camomillis

Snorig i princip varje dag! Har det med graviditeten att göra tro?

Är i v.19
    Har den senaste månaden varit snuvig o nyser varje dag! Kan inte själv tänka mig att det är någon allergi, då den brukar vara över såhär års. Har hört att man kan bli täppt i näsan o så pga slemhinnorna, men kan man även få överaktiva slemhinnor..?
    Det behöver ju inte vara pga graviditeten, men jag kan inte annars förstå varför jag är snorig varje varje dag? Mår inte dåligt för övrigt.

• Svar på tråden Snorig i princip varje dag! Har det med graviditeten att göra tro?
  • Teskedsmamman

Jag blev tät under graviditeten och när jag inte var tät så snorade jag och så har det varit båda gångerna... så visst kandet vara graviditeten.

F.d TeaSpoon - Magdis med Totte 0402 och Ian 0510
  • BubbelGuppie

jag har typ varit täppt/snorig sedan jag blev gravid och vissa dagar är det bättre än andra men helt utan täppan är jag inte.
    jagförknippar mitt med gravven och inget annat
    går in i v21 på lördag.

• Duckan74

Har hört att en del blir snuviga från dag ett och är det hela graviditeten igenom så visst kan det vara så för dig också.

• Mrs Ray

Jag har nyst hela graviditeten och varit småsnuvig. Nu (vecka 18, snart 19) är jag så täppt i näsan så jag knappt kan andas. :(

Nån som har nåt tips mot nästäppan som är ofarligt för barnet?

• POOH7605

Har också fått det när jag blev gravid och nyser varenda dag fler gånger. Jag fick Rinexin som man få ta två per dag. Jag tar bara på kvällen för jag tycker nästäpp är mest besvärlig på nätterna.
    Hjälper mig ganska bra. Nässpray ska man inte använda längre än 10 dagar.

Svar på tråden Snorig i princip varje dag! Har det med graviditeten att göra tro?